پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

اعزام فضانوردان ناسا به ماه تا سال ۲۰۲۴

ناسا اعلام کرده است که تا ظرف یک هفته دیگر اسامی ماموریت آرتمیس ۲ را اعلام می کند.اخرین سفر انسان به ماه حدود ۵۴ سال پیش،طی ماموریت آپولو ۱۱ انجام شد و در سال ۲۰۲۳ ناسا دوباره تصمیم گرفته تا مجددا انسان را به ماه بفرستد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،تا یک هفته دیگر اسامی فضانوردان برای سفر به ماه در عصر جدید فضایی مشخص خواهد شد. ناسا بهمراه آژانس فضایی اروپا در تاریخ سوم آوریل نام سه آمریکایی و یک کانادایی را به عنوان خدمه ماموریت آرتمیس ۲ برای سفر به کره ماه اعلام می کنند. این ماموریت در نوامبر ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

در این ماموریت قرار است این چهار نفر دور ماه چرخیده و دوباره به زمین بازگردند. این اولین مأموریت پس از آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲ بوده است. ناسا پیش از این اعلام کرد تعداد نماینده های برنامه آرتمیس بیشتر از ماموریت آپولو بوده و در ماموریت های اولیه نیز اولین زنان و اولین فرد رنگین پوست نیز به کره ماه خواهد رفت. در حال حاضر اینکه کدام فضانوردان در این ماموریت حاضر هستند هنوز مشخص نیست. قرار است این مراسم بصورت زنده در میدان الینگتون برگزار شده و از تلویزیون ناسا نیز پخش شود.

با گذشت ۵۰ سال از زمان ماموریت آپولو اوضاع متفاوت شده است و دیگر تامین هزینه های ماموریت های فضایی تنها بر عهده دولت ها نیست. برخی شرکت های خصوصی وظیفه تامین سخت افزارهای مورد نیاز را بر عهده دارند. به عنوان مثال موشک استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس ایکس وظیفه انجام ماموریت آرتمیس ۳ و فرود روی ماه را بر عهده خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *