س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

اعطای تسهیلات یک میلیارد تومانی به هنرمندان صنایع دستی سقز

هنرمندان و صنعت گرای شهرستان سقز در استان کردستان، مشمول بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان تسهیلات کم بهره می شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز از پرداخت یک میلیارد و هفت‌صد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به صنعت‌گران و هنرمندان بخش صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

صلاح نصرالهی در این‌باره اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، مبلغ یک میلیارد و هفت‌صد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به صنعت‌گران حوزه صنایع‌دستی این شهرستان که به صورت کارگاهی و مستقل  فعالیت دارند پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز عنوان کرد: بخشی از این تسهیلات از محل تفاهم‌نامه همکاری بنیاد برکت با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰ کارگاه تولیدی پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ششصد و بیست میلیون تومان اعتبار از محل مصوبات شورای اشتغال، به ۶۲  نفر از صنعت‌گران فعال این حوزه در قالب تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

نصرالهی عنوان کرد: صنعت‌گرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های سراجی‌سنتی، کلاش‌بافی، معرق‌چوب، ساخت سازسنتی، کردی‌دوزی، چلنگری‌سنتی، گلیم‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی روی فلز، منبت‌ چوب و رودوزی‌های الحاقی فعالیت دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز بیان کرد: از طریق پرداخت این تسهیلات برای ۸۲ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات با هدف حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران و احیای رشته‌های صنایع‌دستی شهرستان، از منابع تخصیص یافته در شورای اشتغال شهرستان و اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بنیاد برکت پرداخت شده است.

نصرالهی با بیان این‌که احیا و رونق رشته‌های صنایع‌دستی مستلزم حمایت همه جانبه از صنعت‌گران فعال در این حوزه است، گفت: امیدواریم با رشد و توسعه صنایع‌دستی در این شهرستان، گام‌های موثری برای ایجاد فرصت‌های شغلی برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *