پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

اعلام موافقت با اجرای ۱۲۰ طرح گردشگری در استان آذربایجان غربی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال با اجرای ۱۲۰ طرح گردشگری در استان آذربایجان غربی موافقت اصولی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ جلیل جباری، با بیان اینکه برای اجرای این طرحها ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده  است، افزود: طرحهای گردشگری و اقامتگاهی در سطح استان هم اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد درحال ساخت است که با بهره برداری از آنها بیش از یک سوم به ظرفیت تأسیسات گردشگری و یکهزار و ۵۰۰ تخت نیز به مجموع مراکز اقامتی موجود اضافه خواهد شد.

جباری گفت: با توجه به پیش بینی رشد صنعت گردشگری، افزایش ظرفیتهای مراکز اقامتی و تأسیسات برای استان امری ضروری بوده و سازمان نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی، با بیان اینکه طرحهای سرمایه گذاری بخش گردشگری دارای پیشرفت فیزیکی با اهدای تسهیلات حمایت مادی می‌شوند،افزود: طرحهای نیمه فعال و دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد که به دلیل مشکلات مادی وکمبود نقدینگی راکد مانده است از طریق اداره کل شناسایی و برای تکمیل طرح و دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.

جباری تصریح کرد: هیچگونه محدودیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای نیمه تمام وجود ندارد و تمام سرمایه گذاران بخش گردشگری می توانند با مراجعه به اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای معرفی و دریافت تسهیلات مورد نظر اقدام کنند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: این تسهیلات با سود بین ۱۰ تا سقف ۱۲ درصد پرداخت شده که می تواند حمایت قابل توجهی به بخش گردشگری و توسعه و ایجاد زیرسازی گردشگری استان و شهرستان کند.

آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و دو اثر ثبت شده جهانی شامل  قره‌کلیسای چالدران  و  تخت‌سلیمان تکاب  است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *