پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

افتتاح دفتر ثبت آثار ملی در بم

دفتر ثبت ملی آثار تاریخی در شهرستان بم به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دفتر ثبت ملی آثار تاریخی در شهرستان بم افتتاح می‌شود و این دفتر در حوزه شهرستان های شرقی (بم ،نرماشیر، فهرج و ریگان) فعالیت می‌کند.

فریدون فعالی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بم بیان کرد: دفتر ثبت ملی آثار تاریخی در شهرستان  بم افتتاح می شود و این دفتر در حوزه شهرستان های شرقی (بم ،نرماشیر، فهرج و ریگان) فعالیت می‌ کند.

وی به  ظرفیت های شهرستان ها و پهناوری جغرافیایی استان کرمان اشاره کرد وافزود: قبلا یک حوزه در کرمان مخصوص ثبت ملی آثار تاریخی دایر بود که این موضوع گلایه ها و اعتراضاتی را به همراه داشت. برای حل این مشکل ۶ دفتر منطقه ای در سطح استان کرمان درنظر گرفته شد و مدیران این مناطق نیز از حوزه خود شهرستان ها انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه این مدیران باید خودشان پرونده آثار تاریخی که باید به ثبت ملی برسد را تهیه و از آن دفاع کنند گفت: اطمینان داریم اینگونه شرایط بهتر خواهد شد و ظرفیت ها و آثار بیشتری به ثبت ملی خواهد رسید.

لازم به ذکر است در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بم لیلا فاضل به عنوان مدیر ثبت ملی آثار تاریخی شرق استان کرمان معرفی شد و حکم ابلاغ خود را از مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *