ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

افتتاح نخستین اسکله شناور تفریحی گردشگری در گناوه

هممزان با سومین روز از دهه مبارک فجر، نخستین اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه با حضور استاندار بوشهر و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آئیین افتتاح این اسکله اظهار داشت: اسکله بندر گناوه یکی از سه اسکله تفریحی گردشگری در حال انجام در استان است که خوشبختانه امروز به بهره برداری می‌رسد و دو اسکله دیگر نیز که مربوط به بنادر کنگان و دیلم است که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

سیاوش ارجمندزاده افزود: همچنین مشابه همین اسکله برای بندر دیر نیز پیش بینی شده است که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده و سال آینده فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه داری ۲۰ متر طول و ۵ متر عرض و قابلیت پهلوگیری سه فروند شناور تفریحی به صورت همزمان است.

ارجمند زاده اضافه کرد: حداکثر شناوری که از نظر آبخور قابلیت پهلوگیری در کنار این اسکله را دارا هستند شناورهای با آبخور ۴ متر می‌باشد که قابلیت جابجایی تا ۱۰۰ گردشگر را دارند.

وی بیان کرد: یکی از خصوصیات این اسکله‌ها طراحی آنهاست چون که پهلوگیری برای قایق‌های کوچک نیز در کنار آن امکان پذیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل بندر گناوه بخصوص در حوزه گردشگری ما را بر آن داشت که از دو سال گذشته این مطالعه را انجام دهیم و امروز بتوانیم با افتخار این مهم را تقدیم مردم خوب گناوه کنیم.

نخستین اسکله شناور تفریحی گردشگری در گناوه افتتاح شد

ارجمند زاده در خصوص طرح‌های توسعه‌ای بنادر شمالی استان بوشهر، گفت: هر سه بنادر ریگ، گناوه و دیلم مطالعات اجرای آنها با دستور رئیس جمهور در سفری که به بوشهر داشتند به ما ابلاغ شد و ما مطالعات اجرایی آنها را انجام دادیم که این مطالعات تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید و برای فاز اجرایی آن در سال آینده هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی را انجام خواهیم داد تا اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌های توسعه‌ای ما هر سه بندر را به شکلی از خور خارج خواهیم کرد تا امکان توسعه‌های آتی نیز برای آنان میسر شود و محدودیت‌های خور برای تردد و تجارت دریایی رفع شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: همچنین در خصوص لایروبی موقت نیز برای هر سه بندر پروژه‌هایی جداگانه تعریف خواهیم کرد تا به صورت موقت عمق اب را افزایش دهیم تا پروژه‌ها به اجرا درآید و در آینده نزدیک به نتیجه برسد و قابل بهره برداری شود.

وی در خصوص ساماندهی شناورها، عنوان کرد: آئین نامه جدید به صورت غیر رسمی به ما اعلام شده است اما ما منتظر ابلاغ رسمی آن طی مکاتبه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم تا با اجرای این آئین نامه جدید مشکلات همه کسانی که متقاضی ساماندهی هستند حل شود.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *