ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

افزایش میزان ورودِ گردشگران خارجی به قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: علی رغمِ شرایط خاص ایجاد شده ناشی از پاندمی ویروس کرونا، استان قم شاهد افزایش میزان ورود گردشگران خارجی بوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علیرضا ارجمندی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت ورود و خروج گردشگران و زائران داخلی و خارجی در قم بیان کرد: با وجود اینکه قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اما آمار ورود گردشگران به قم جهشی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی کشور که بیشتر مناطق قرمز است محدودیت‌هایی در زمینه ورود و خروج گردشگران خارجی در مرزهای هوایی و زمینی اعمال نشده است و تاکنون بیش از سه هزار و ۲۶۰ گردشگر خارجی در اماکن رسمی و اقامتی حضور یافته‌اند اما آمار زائران داخلی با کاهش روبرو بوده است.

*افزایش فعالیت تالارها همزمان با مناسبت‌های مذهبی 

حمید خرمی رئیس اتاق اصناف نیز در ادامه این نشست گفت: تاکنون ۹۶۳ مورد تذکر و اخطار به واحدهای صنفی متخلف داده شده است و پنج مورد پلمب نیز برای واحدهایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن مناسبت‌های مذهبی ماه رجب فعالیت تالارها بیشتر شده و ما تاکید بر فعالیت با ظرفیت ۲۰ درصدی داریم و رستوران‌ها هم خدمات خود را به صورت بیرون‌بر ادامه می‌دهند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *