ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

افزایش نظارت‌ها بر مراکز گردشگری یزد به منظور افزایش خدمات‌رسانی

معاون گردشگری و میراث فرهنگی یزد از افزایش نظارت ها بر اماکن گردشگری از ابتدای امسال تاکنون به منظور افزایش کیفیت خدمات خبر داد و گفت:از ۷۶۶ واحد گردشگری بازدید شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، هما خورشیدی افزود: در سه ماهه ابتدای سال جاری غیر از بازدیدهای نظارتی ویژه ایام نوروز این تعداد بازدید از همه تأسیسات گردشگری استان (۷۶۶ واحد) به‌عمل‌ آمده و طبق ضوابط با ابلاغ تذکر، اخطار، تعلیق و در برخی موارد نسبت به تعطیلی موقت واحد متخلف اقدام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین برخوردهای نظارتی در رابطه با خانه‌های فاقد مجوز، نحوه انجام تبلیغات در فضای مجازی، عدم رعایت ضوابط و شئون اسلامی بوده و در مواردی نیز موضوع شکایت‌ها در کمیسیون‌های نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نظارت بر تاسیسات گردشگری موردبررسی قرار گرفته است.

این مسئول درباره انتشار خبری مبنی بر ضعف آمار نظارت در سامانه جامع آمار و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پیش از این ابلاغ خاصی در مورد درج آمار بازدید در سامانه صورت نگرفته و صرفاً در ایام عید نوروز آمار نظارت استان در سامانه درج‌ شده است.

۱۵۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری یزد انجام شد

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *