پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

افزایش گردشگران ورودی به زنجان نسبت به تابستان های اخیر

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی زنجان اعلام کرد: آمار اقامت گردشگران در مراکز اقامتی نسبت به سال های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مهدی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به استقبال بی سابقه گردشگران و مسافران از جاذبه های شهر زنجان در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: این وضعیت نوید بخش رونق گردشگری زنجان است.

وی اضافه کرد: یکی از نکات قابل توجه در این حوزه، تغییر ذائقه گردشگری است به طوری که مسافران واقع در جنوب کشور، استان های شمال غرب را برای تردد و سیاحت خود انتخاب کرده اند.

این مسوول ادامه داد: طی تابستان امسال نیز بیشترین حضور گردشگران در اقامتگاه های شهر زنجان به استان های کرمان، بوشهر، یزد و خوزستان اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه یکی از علل حضور این گردشگران، آب و هوای خاص و خنک منطقه شمالغرب به ویژه شهر زنجان است، اظهار داشت: گردشگران در مناطق شمالغرب استان هایی نظیر قروین، زنجان و آذربایجان غربی را برای گردش و سفر مد نظر قرار داده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: همین موضوع موجب شد حداقل حضور گردشگران به یک روز و حداکثر به ۲ روز برسد که این مهم در مقایسه با گذشته رخداد بسیار خوبی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان نیز بر جاذبه های شهر زنجان افزوده و خود عاملی در جذب گردشگران به شهر شده است، اظهار دشت: در مجموع حضور گردشگران در شهر زنجان بی سابقه بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به رونق گردشگری زنجان پیش بینی می شود که در سال های آینده با کمبود اقامتگاه مواجه شویم که برای رفع این مهم باید از اکنون برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

در مجموع ۶۶ اقامتگاه با ۶۸۹ اتاق و یک هزار و ۸۰۶ تخت و ۱۴۰ اقامتگاه بومگردی با ۴۲۰ اتاق و ۹۰۰ تخت در زنجان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *