پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

اقتصاد گردشگر محور در زنجان باید در دستور کار قرار بگیرد

رییس شورای اسلامی شهر زنجان در کنفرانسی گفت: باید به صنعت گردشگری استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و اقتصاد گردشگر محور را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مجید ناصحی مقدم، رییس شورای اسلامی شهر زنجان عصر امروز در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری یکی از سرفصل‌های مجموعه مدیریت شهری است که در دنیا به این موضوع توجه ویژه می‌شود، اظهار داشت: اقتصاد گردشگری در یک لایه تعریف نمی‌شود و همه لایه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و… یک شهر را شامل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه زمانی که شهر را گسترش می‌دهیم و افقی برای آن ترسیم می‌کنیم باید همه مولفه‌ها را مد نظر قرار دهیم، گفت: ضروری است موضوع اقتصاد گردشگری نیز در این افق مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری می‌تواند صنایع دستی، جشنواره‌ها، هتل‌داری و… را شامل شود، افزود: شورای شهر و شهرداری زنجان مثل سنوات گذشته پای کار اجرای همه جشنواره‌ها و مناسبت‌ها در شهر است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه این جشنواره‌ها به نوعی آمیخته با فرهنگ استان هستند که در معرض دید قرار داده می‌شوند، ادامه داد: جایگاه فرهنگی شهر نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب‌تر شده است، بنابراین اعضای شورای شهر حامی برنامه‌های متنوعی که در ذیل فرهنگی اجتماعی برگزار می‌شود، است و مدافع این برنامه‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *