ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

امارات در حال تلاش برای ایجاد ویزای شینگن عربی با کشور های حوزه خلیج فارس است

مقامات امارات متحده عربی از ایجاد یک سیستم گردشگری میان امارات و ۶ کشور عربی دیگر خبر داد. شهروندان کشور های عضو می‌توانند بدون نیاز به کسب ویزا به کشور های عضو این پیمان سفر کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی، از تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) برای راه‌اندازی یک سیستم روادید واحد خبر داد که به‌موجب آن ساکنان این کشورها می‌توانند آزادانه بین کشورهای عضو تردد کنند. امارات متحده عربی، عربستان، بحرین، کویت، عمان و قطر، ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس هستند.

به‌گزارش رسانه قطبنما به‌نقل از خلیج‌تایمز، در حال حاضر تنها شهروندان (Citizen) کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند بدون ویزا به امارات متحده عربی، عربستان، بحرین، کویت، عمان و قطر سفر کنند و مهاجران (Expatriates) مقیم این کشورها، برای سفر به هر یک از کشورهای عضوGCC، باید درخواست ویزا کنند؛ اگرچه برخی از ملیت‌ها می‌توانند بدون ویزا یا با دریافت ویزای بدو ورود به این کشورها سفر کنند.

اوایل سال جاری میلادی بود که وزیر گردشگری بحرین از برنامه‌ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، برای صدور ویزای شینگن برای گردشگران خبر داد. فاطمه الصیرافی، طی سخنانی در رویداد نمایشگاهی بازار سفر عربی گفت که مذاکرات در سطح وزیران برای اجرای یک سیستم روادید یکپارچه در حال انجام است و این سیستم «به‌زودی» راه‌اندازی خواهد شد.

یکی از مقامات وزارت اقتصاد امارات متحده عربی نیز در آن جلسه گفته بود که این سیستم به گردشگران کمک می‌کند تا با خرید یک پکیج سفر (Package) سفر، بدون محدودیت از چند کشور بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *