ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
امنیت سفر

امن‌ ترین کشورهای جهان کدامند؟

هلند، دانمارک، ایسلند، استرالیا، نروژ، کانادا، آلمان، سوئد، سوئیس، نیوزیلند، اسپانیا، ایرلند، امارات متحده عربی، بریتانیا و بلژیک امن‌ترین کشور‌ها برای سفر هستند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛در انتخاب مقصد گردشگری به غیر از جذابیت و زیبایی کشور و هزینه سفر، یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای توریست ها امنیت است.

به جز قاره اروپا تعداد کمی کشور در دیگر قاره‌های جهان هستند که در لیست کشور‌های امن گردشگری قرار می‌گیرند.
هلند، دانمارک، ایسلند، استرالیا، نروژ، کانادا، آلمان، سوئد، سوئیس، نیوزیلند، اسپانیا، ایرلند، امارات متحده عربی، بریتانیا و بلژیک امن‌ترین کشور‌ها برای سفر هستند.

گزارش سالانه بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی ۱۵ کشور امن برای سفر در سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده است که البته ۱۱ مورد آن در اروپا است.

عوامل متعددی در این رتبه‌بندی نقش دارند، از جمله نتایج نظرسنجی از افرادی که از این مقاصد بازدید کرده‌اند؛ چشم‌انداز شاخص جهانی صلح (GPI)؛ آخرین توصیه‌های سفر وزارت امور خارجه ایالات متحده؛ امتیاز‌هایی که مربوط به جرم و جنایت در این کشور‌ها می‌شود و هشدار‌های بهداشتی و مسافرتی برای شهر‌های بزرگ. با این حال، برخی از کشور‌ها مانند فنلاند در این رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند.

خارج از اروپا، استرالیا رتبه چهارم، کانادا رتبه ششم، نیوزلند رتبه دهم و امارات متحده عربی رتبه سیزدهم را از آن خود کرده است.

توریستی که به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر‌های ۲۰۲۳ خود هست، باید مقاصدی مانند هلند، دانمارک و ایسلند را در نظر داشته باشند، چرا که آن‌ها در صدر فهرست امن‌ترین کشور‌ها قرار دارند. این گزارش امن‌ترین شهر‌های جهان را هم رتبه‌بندی کرده که ریکایاویک (پایتخت ایسلند)، ک‍پنهاک و مونترال سه رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.

۱۵ کشور امن برای گردش‌گران کدامند؟

فهرست امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییرات کمی داشته است، به طوری که هلند و دانمارک به جمع ۱۵ تیم برتر راه یافتند، در حالی که ایرلند و بریتانیا از لیست ده کشور برتر خارج شدند.

کشور‌های اسکاندیناوی همچنان مقاصد گردشگریامن‌تری به نظر می‌رسند و از لیست۱۰ کشور برتر، ۴ کشور را به خود اختصاص داده‌اند. نروژ و سوئد هم در رتبه‌های بالای این فهرست قرار دارند.

هلند، دانمارک، ایسلند، استرالیا، نروژ، کانادا، آلمان، سوئد، سوئیس، نیوزیلند، اسپانیا، ایرلند، امارات متحده عربی، بریتانیا و بلژیک تنها مکان‌های امن برای سفر نیستند، بلکه مکان‌های نمادین در سراسر جهان هستند که مردم دوست دارند از آن‌ها بازدید کنند. برخی از کشور‌ها به تازگی مرزهایشان را برای سفر‌های بین‌المللی باز خواهند کرد.

یکی از این کشور‌ها استرالیا است که طی همه‌گیری کووید ۱۹ درهایش را به روی سفر‌های بین‌المللی بسته بود. استرالیا از مناظر بیابانی جذاب گرفته تا جنگل‌های بارانی سرسبز و شهر‌های ساحلی و سواحل طلایی در سراسر جهان به دلیل زیبایی طبیعی و مناظر خیره کننده‌اش، کشوری شناخته شده است.

کدام شهر‌ها امن‌ترین هستند؟
در حالی که کشور‌های شمال اروپا و انگلیسی‌زبان در فهرست امن‌ترین کشور‌های جهان قرار دارند، اما در فهرست امن‌ترین شهر‌های جهان سه کلان شهر آسیایی سئول، سنگاپور و توکیو هم دیده می‌شوند.

بیشتر بدانید:

تامین امنیت جام جهانی قطر با ۴ هزار سرباز پاکستانی

امنیت هند برای گردشگران چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *