ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

انقلاب عظیمِ صنعت توریسم عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳

عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ پذیرای ۷.۸ میلیون نفر گردشگر خارجی از سراسر کشورهای جهان بوده است. آماری که نشان می دهد اقدامات این کشور عربی برای رونق دادن به صنعت توریسم به بار نشسته و اثر گذار بوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، درآمد گردشگری کشور عربستان سعودی در سه ماهه اول سال جاری حدود ۲۲۵ درصد رشد کرد و به ۳۷ میلیارد ریال عربستان رسید.

وزارت گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۷.۸ میلیون گردشگر پذیرفته است. به گفته این وزارت خانه، این رقم نشان‌دهنده بالاترین عملکرد ریاض در زمینه صنعت توریسم در سه ماهه اول سال جاری بوده است و این کشور رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ به دست آورده است. 

UNWTO: Saudi Arabia is the 2nd fastest growing tourism destination globally  in 2022 - Construction Week Online

بر اساس گزارش آژانس مطبوعاتی عربستان سعودی، این کشور پادشاهی بر اساس داده‌های سازمان جهانی گردشگری که در ماه می ۲۰۲۳ منتشر شد، رتبه دوم جهانی را در نرخ جذب رشد گردشگران بین‌المللی به دست آورد. رکورد تعداد بازدیدکنندگان در سه ماهه نخست امسال نیز منجر به افزایش قابل توجه درآمد گردشگری این کشور شده است.

 عربستان سعودی پیشتر در سال ۲۰۲۲ با ۱۲۱ درصد افزایش میزان بازدیدکنندگان نسبت به  قبل از دوران همه‌گیری، موفق به جذب ۹۳.۵ میلیون بازدید کننده در این سال شد.

اکنون این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به بازدید سالانه بالای ۱۰۰ میلیون برسد. حمایت از صنعت گردشگری در عربستان سعودی موجب شده تا شرکت‌های بزرگ گردشگری و هوانوردی تلاش‌های خود را برای ورود به صنعت گردشگری این کشور دو چندان کنند.

The Red Sea Project. - AKT II

جدا از یک خط هوایی کاملاً جدید که قرار است از طریق ریاض ایر در سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز کند، یک طرح جامع دیگر نیز برای فرودگاه بین المللی ملک سلمان با شش باند جدید عنوان شده است که در ریاض ساخته می شود و تا سال ۲۰۳۰ تا ۱۲۰ میلیون مسافر را پذیرش خواهد کرد. 

کمپانی هتل های هیلتون در عین حال گفته است که قصد دارد حضور خود در عربستان سعودی را چهار برابر کند. این شرکت در حال حاضر ۱۶ هتل در کشور پادشاهی آل سعود را اداره می کند.

در ژوئن امسال، عربستان سعودی برای تسهیل رشد بازدیدکنندگان، اعلام کرد که اکنون شش گروه دیگر از افراد کشورهای مختلف واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی فوری هستند. دارندگان ویزای بریتانیا، ایالات متحده و شینگن و همچنین ساکنان دائم انگلستان، ایالات متحده و هر کشور اتحادیه اروپا می توانند ویزای الکترونیکی توریستی دریافت کنند.

این کشور قبلا مقرراتی را برای ارائه ویزا در بدو ورود به دارندگان ویزای معتبر ایالات متحده، بریتانیا و شینگن و همچنین ساکنان دائم بریتانیا، ایالات متحده و هر کشور اتحادیه اروپا تمدید کرده بود و واجد شرایط بودن ویزای الکترونیکی به ساکنان شورای همکاری خلیج فارس نیز تعمیم داده شد.

Saudi Arabia opens up as Red Sea Project gets off the ground: Travel Weekly

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *