د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

اولین گروه گردشگران ایرانی پس از چندین سال ممنوعیت راهی مصر می‌شوند

در ماه های اخیر مذاکرات بسیاری برای افزایش روابط سیاسی-اقتصادی میان مقامات ایرانی و مصری صورت گرفت که محور گردشگری نیز یکی از مباحث مورد بحث بود.رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر به تازگی اعلام کرد اولین گروه گردشگران ایرانی پس از چندین سال ممنوعیت سفر راهی مصر خواهند شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمد حسین سلطانی‌فر با اشاره به اظهارات اخیر وزیر گردشگری مصر مبنی بر اینکه به‌زودی سفر اولین گروه گردشگران ایرانی به مصر برای بازدید از منطقه شرم الشیخ انجام می‌شود، گفت:

این موضوع حاصل و نتیجه مصوبه اخیر دولت مصر است که برای اولین بار این اجازه را صادر کرد که گردشگران ایرانی بتوانند با سفر به مصر از منطقه شرم الشیخ بازدید کنند .

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و مصر گفت:

اتفاق رخ داده می‌تواند علت و انگیزه‌ای برای ارتقاء و عادی شدن روابط دو کشور در سایر بخش‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در قاهره با بیان اینکه در مصر معمولا صدور مجوز برای ورود گردشگران به منطقه شرم الشیخ مرحله رو به جلویی در بحث اخذ تصمیم نهایی در مورد ارتقای روابط دوجانبه با یک کشور محسوب می‌شود، گفت:

تصمیم اخیر دولت مصر برای صدور مجوز جهت سفر گردشگران ایرانی به این کشور دریچه‌ای در جهت ارتقاء روابط سیاسی دو کشور در سطح سفارت است .

وی همچنین تصریح کرد:

ما در مدت اخیر شاهد رویکرد مصر به‌سمت همگرایی منطقه‌ای و عادی‌سازی روابط مصر با دو کشور سوریه و ترکیه بودیم و مصر به‌خوبی به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در منطقه واقف است .

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در قاهره همچنین در پاسخ به این سوال که تهران چه اقداماتی برای تسهیل سفر گردشگران مصری به کشورمان انجام داده است، گفت:

از جانب ایران هیچ‌گونه محدودیتی در این ارتباط وجود ندارد و ما یکطرفه لغو روادید داریم. بی تردید تهران از تمایل گردشگران مصری برای سفر به ایران استقبال می‌کند.

احمد عیسی، وزیر گردشگری مصر روز سه‌شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که این کشور میزبان اولین پرواز مستقیم از تهران خواهد بود.

وی گفت:

این پرواز از طریق فردوگاه بین‌المللی «شرم الشیخ» انجام خواهد شد؛ زیرا از اوایل سال جاری درخواست‌هایی برای انجام پرواز میان دو کشور مطرح شده بود.

وزیر گردشگری مصر تصریح کرد که در این مدت در حال بررسی برنامه‌های گردشگری، رزرو هتل و نوع گردشگری بر اساس قوانین این وزارت بودیم.

احمد عیسی گفت که در اولین پرواز ۲۵ گردشگر ایرانی به مصر خواهند آمد و برنامه آن‌ها تنها محدود به گردشگری ساحلی در جنوب سینا، نوبیع و طابا خواهد بود و هیاتی از اداره گردشگری از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *