ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

اپل در تلاش برای ایجاد قابیلت ارزیابی سلامت روحی در ساعت های هوشمند خود است

شرکت اپل به تازگی در تلاش است تا بتواند به کمک ساعت های دیجیتال خود،علاوه بر اندازه گیری ضربان قلب و ارزیابی سلامت جسمانی بدن،سلامت روحی افراد را نیز اندازه گیری کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛دانشمندان «مدرسه پزشکی آیکان» در مانت ساینای، نیویورک، با کمک مدل‌های یادگیری ماشینی و داده‌های جمع‌آوری شده غیرفعال توسط ابزارهای پوشیدنی مانند اپل واچ، موفق شده‌اند تا انعطاف‌پذیری و آرامش ذهنی افراد را ارزیابی کنند.

محققان در مطالعه خود که برای درک تأثیرات همه‌گیری بر سلامت روان طراحی شده است، ابتدا داده‌های ۳۲۹ کارمند هفت بیمارستان شهر نیویورک را جمع‌آوری کردند. به این افراد گفته شده بود که در طول مطالعه، از اپل واچ سری ۴ یا ۵ استفاده کنند که تغییرات ضربان قلب (فاصله بین ضربان‌ها) و ضربان قلب در حالت استراحت را اندازه‌گیری می‌کنند. تغییرات ضربان قلب، پاسخ فیزیکی بدن به استرس را نشان می‌دهند.

آن‌ها سپس با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها طراحی شده بودند، متوجه شدند که می‌توانند انعطاف‌پذیری فرد و ترکیبی از انعطاف‌پذیری، خوش‌بینی و حمایت عاطفی او را براساس تغییرات ضربان قلبش تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *