پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ایجاد کنسرسیوم مشترک شهر های شمال غرب کشور

شهردار اردبیل از ایجاد کنسرسیوم مشترک با شهر های شمال غرب در راستای رونق صنعت گردشگری این شهر ها خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمود صفری ۳۰بهمن در نشست مشورتی شهرداران و روسای شورای شهر شمال‌غرب کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد با بیان این‌که باید اقدامات مناسبی جهت جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در استان‌های شمال‌غرب کشور صورت گیرد، اظهار کرد: کنسرسیوم گردشگری مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور با توافق شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر در راستای معرفی ظرفیت‌ها و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد کنسرسیوم گردشگری و برگزاری نمایشگاه گردشگزی در تهران، افزود: این اقدام در خصوص معرفی چهار استان شمال‌غرب کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی موثر خواهد بود؛ البته در ابتدا باید پتانسیل و ظرفیت‌های شهرها جمع‌آوری شود.

شهردار اردبیل با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در حوزه‌های مختلف گفت: ما باید از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم.

صفری در ادامه از ایجاد کارگره شهرداری‌های مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور در آستانه عید نوروز به‌منظور زیباسازی شهر و میزبانی هرچه بهتر از مسافران وگردشگران خبر داد.

وی در ارتباط با کمک برای زلزله‌زدگان خوی نیز افزود: می‌توان با ایجاد سالن‌های چند منظوره هم سرویس بهداشتی و هم حمام در آن منطقه احداث کرد.

راه اندازی کنسرسیوم مشترک منجر به توسعه گردشگری می شود

در ادامه بهزاد عباسزاده با بیان اینکه اردبیل دارای پتانسیلهای محیطی، گردشگری و پشتوانه تمدن تاریخ و فرهنگی غنی است؛ افزود: هدف از تشکیل و راه اندازی این کنسرسیوم مشترک، توسعه گردشگری و هماهنگی بیشتر بین شهرستانها و مراکز استانهای شمالغرب کشور در بخش گردشگری است که به زودی تشکیل خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در راستای توسعه درآمدهای پایدار شهرداریها بواسطه جذب سرمایه گزار و جلب مشارکت بخش خصوصی، نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری به منظور معرفی چهار استان شمالغرب کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی برپا خواهد شد.

عباسزاده بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه اردبیل در سال ۲۰۲۳ میزبان کشورهای عضو اکو است؛ ارائه بسته تشویقی برای گردشگران داخلی در اماکن تاریخی و مذهبی، تهیه و تدوین بروشور مشترک برای استان‌های شمال غرب  از دیگر مصوبات این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *