ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

ایران در لیست میهمانان ویژه نمایشگاه گردشگری ونزوئلا

چهاردهمین نمایشگاه گردشگری ونزوئلا، با حضور فعال و ویژه ایران، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ان روز‌ها ایالت “لاگوآیرا”، دروازه ورود به دریای کارائیب، محل برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری ونزوئلا با عنوان “فیت وِن” است. اینجا با برپایی هر غرفه که در آن مقاصد گوناگون گردشگری کشور، زیبایی‌های طبیعت و فرهنگ آن معرفی می‌شود، به عنوان پیروزی در برابر تحریم‌های بین المللی محسوب می‌شود.
خِرمیل سایاگو رئیس بنیاد گردشگری سوکره گفت: ما برای عبور از شرایط کنونی آماده‌ایم؛ زیرا وقتی این همه جاذبه گردشگری در اینجا وجود دارد، هیچ تحریمی نمی‌تواند مانع از اشتیاق ما برای حرکت رو به جلو شود.
چندین کشور مانند اندونزی، کوبا و ایران مهمانان ویژه این نمایشگاه بودند؛ غرفه ایران از هویت اصیل، صنایع دستی، موسیقی، فرهنگ و مقاومت خود، و شهدایی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی یاد کرد.
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از این نمایشگاه زیبا بازدید و از غرفه‌های مختلف گذر کرد تا به غرفه کشور دوست و برادر، ایران رسید.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: همه چیز ایران زیباست. به این اثر نگاه کنید. کار دست است بافته دست است؛ غیر از این هم نمی‌تواند باشد! فرش‌های زیبا، صنایع دستی زیبا، به زودی به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنم.
یکی از مسئولان غرفه ایران بیان کرد: در این غرفه یک مجموعه کامل ویدئویی از ایران و یک کتاب نیز وجود دارد به نام “عمویم سلیمانی” که درباره زندگی این شهید والامقام و کتابی درباره ایران است.
از ۱۹۳ کشور، تنها ۱۷ کشور دارای تنوع زیستی بسیار متنوع هستند و ونزوئلا در بین ۱۰ کشور نخست قرار دارد و به این ترتیب مقاصد گردشگری ونزوئلا شامل سواحل، صحراها، کوه هاست.
لوئیس تاباتا که از غرفه داران ونزوئلایی است خاطر نشان کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری ونزوئلا، موجب می‌شود پیوند‌های تجاری با سایر کشور‌ها از جمله ایران که از کشور‌های برادر ما هستند، افزایش یابد؛ کشور‌هایی که همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای افزایش تبادلات در ونزوئلا بوده اند؛ این نمایشگاه باعث شده که غرفه ایران به همراه غرفه‌های ونزوئلایی، در زمره برترین‌های این جشن تجاری در نمایشگاه بین المللی گردشگری باشند.
با برپایی این نمایشگاه بین المللی، ونزوئلا نه تنها ظرفیت‌های گردشگری اش را به نمایش درآورد، بلکه در ساختن یک جهان چندجانبه و توسعه روابط فرهنگی تلاش می‌کند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *