ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

ایسلند، امن ترین کشور دنیا

ایسلند به عنوان امن ترین کشور در سراسر جهان شناخته می شود علت این امر هم می توان به مدیریت و حاکمیت درست این کشور ربط داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛دردنیای امروز که هر دقیقه و هرلحظه ی آن اتفاقات خوش و ناخوش زیادی می افتد و هر روز حادثه ای جدید در آن رقم می خورد، کشورهایی وجود دارند که امنیت آنها مثال زدنی است.

امن ترین کشور دنیا

از امن ترین کشور دنیا بیشتر بدانید

کشوری که به عنوان امن ترین جای دنیا شناخته شده است و آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین و تقریبا نزدیک به صفر است، جایی نیست به جز ایسلند. کشور ایسلند در واقع جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس است که جمعیت  آن حدود ۳۰۰ هزار نفر است. در مورد این کشور باید بدانید که دسترسی مردم به سلاح های گرم آسان و آزاد است. با این وجود مقدار جرمی که با همراه خشونت باشد، کمترین مقدار ممکن در دنیای غرب است!

تا حالا محققان زیادی در مورد دلایل پایین بودن آمار جرم در این کشور تحقیق کرده اند و یکی از آنها فردی به نام اندرو کلارک است. اندرو کلارک دانشجوی حقوق آمریکایی است که سفر به ایسلند کرده است تا در این باره تحقیقات خود را انجام دهد. او در مشاهدات خود گفته است که امنیت در این کشور تا اندازه ای بالا است که خانواده ها کودکان و فرزندان خود را بدون هیچ نظارتی به خیابان ها برای بازی می فرستند.

کودکان در ایسلند

بعد از تحقیقاتی که سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۱ در مورد آمار قتل در این ایسلند انجام داد، با نتایج بسیار عجیب و باور نکردنی ای روبرو شد. آنها متوجه شدند که برای مثال در سال ۲۰۰۹، فقط یک نفر در این کشور به قل رسیده است. برای یک مقایسه، بد نیست بدانید که در همین سال ۲۰۰۹ در کشور دانمارک ۴۷ قتل، در بریتانیا ۷۲۴ قتل، در آمریکا ۱۵۲۴۱ قتل و در برزیل ۴۳۹۰۹ قتل اتفاق افتاده است!

دلیل پایین بودن جرم و جنایت در ایسلند چیست؟

البته دادن یک جواب قاطع و یکه به این سوال سخت است اما می توان گفت که در این  کشور، اختلاف طبقاتی وجود ندارد و به همین دلیل بین اقشار مختلف جامعه، تنشی در این مورد وجود ندارد. این موضوع بسیار مهم است طوری که اگر در بقیه ی کشورهای دنیا اینچنین باشد، آن کشور گلستان خواهد بود!

یکی دیگر از دلایل را می توان بنا به گفته ی نماینده ی پارلمان ایسلند، مساوات و عدالت اجتماعی دانست. این نماینده با مثالی واضح گفت که فرزندان افراد ثروتمند و افراد عادی همه به یک مدرسه می روند. بنابراین نظام آموزشی برای همگی یکسان است و کودکان یاد می گیرند که هیچ تفاوتی بین آنها با بقیه نیست.

مدارس ایسلند

در ایسلند دسترسی به اسلحه به راحتی آب خوردن است!

طبق یک تحقیق مشخص شده که در کشور ایسلند به ازای هر ۱۰ نفر، ۳ اسلحه وجود دارد. بنابراین می توان متوجه شد که دسترسی به سلاح گرم تا چه حدی آسان و راحت و قانونی است، با این حال استفاده از این اسلحه ها به عنوان ابزار جرم بسیار نادر و نزدیک به صفر است.

فروشگاه های اسلحه در ایسلند

چطور می توان به امنیتی مانند ایسلند دست پیدا کرد؟

سیاست اصلی کشور ایسلند، سیاست پیشگیری از جرم است. صرف نظر از دلیل قطعی پایین بودن جرم در این کشور، مفید ترین راه برای دستیابی به امنیتی مانند ایسلند، مطالعه ی رفتارهای اجتماعی آن کشور و پیدا کردن راه حل است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای دریافت ویزای آرژانتین

۱۰ تا از سخت ترین زبان های دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *