ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

این استان کشور بزرگترین مقصد گردشگران خارجی است!

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اقداماتی که در سال ۲۰۲۳ برای گردشگری استان صورت گرفت، تبدیل به بزرگترین مقصد گردشگران خارجی شده‌ایم.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، سید حامد عاملی بعد از ظهر شنبه در جمع فعالان حوزه اقتصادی در اردبیل، اظهار کرد: به دنبال برگزاری رویداد ۲۰۲۳ در سال‌جاری ظرفیت گردشگری استان اردبیل معرفی شده و این استان در جذب سرمایه‌گذار و گردشگران داخلی و خارجی حرکتی رو به جلو داشته که امیدواریم در سال‌های آینده ظرفیت گردشگری بین‌المللی و جهانی اردبیل بیشتر معرفی شود.

وی به جایگاه نخست اردبیل در بازاریابی گردشگری خارجی اشاره کرد و گفت: امیدواریم منطبق بر معیارهای جهانی بتوانیم در این حوزه در سال‌های آینده حرکت‌های مؤثری را انجام داده و با تدارک زیرساخت‌های مناسب به ویژه راه‌اندازی تورهای هوایی، احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره و سایر زیرساخت‌های استاندارد بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر و سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و کشاورزی متعدد است که بهره‌گیری از آنها می‌تواند استان اردبیل را در عرصه‌های مختلف متحول کند.

عاملی علاقه‌مندی گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس را برای حضور در اردبیل یادآور شد و افزود: ما همچنان به افزایش پروازها به مقصد اردبیل از کشورها و استان‌های مختلف نیاز داریم و در گام نخست توانسته‌ایم فرودگاه اردبیل را به شکل استاندارد برای پروازهای مختلف آماده کنیم.

وی از کاهش کنسلی‌های پروازها در ۲ سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۲۶ کنسلی در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ کنسلی در سال گذشته و ۱۳ ابطال در سال‌جاری رسیده‌ایم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنان استانداردسازی زیرساخت‌ها در فرودگاه اردبیل به انجام پروازهای مناسب و کم ریسک منجر شده و به تبع آن ابطال پروازها نیز به حداقل رسیده است.

وی در مورد لغو پروازهای مشهد نیز بیان کرد: برقراری پرواز و یا لغو آن در فصول مختلف عادی است ولی سعی ما بر این است تا با راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی اردبیل بتوانیم به پایداری پروازها کمک کنیم.

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کنار فرودگاه، راه و راه آهن نیز برای ما بسیار مهم است که راه آهن سال آینده با حضور رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و بزرگراه‌ها نیز در حال توسعه است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه پیش از این در استان وجود داشت که در ۲ سال اخیر بیش از ۱۳۵ کیلومتر به این میزان افزوده شد و سال آینده تلاش می‌کنیم تا به اندازه سال‌های گذشته بزرگراه در این استان افتتاح و راه‌اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *