پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

بازگشایی مجدد مرزهای استرالیا به روی گردشگران خارجی

مرزهای استرالیا پس از دو سال محدودیت به خاطر همه گیری ویروس کرونا، از روز دوشنبه مجددا بازگشایی شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از الجزیره، گردشگران بین المللی از روز دوشنبه برای اولین بار در دوسال اخیر اجازه بازدید از استرالیا را به دست آوردند و می توانند بدون نیاز به قرنطینه در بدو ورود به این کشور، از مکان های توریستی آن بازدید کنند.

بر اساس گزارش توریسم استرالیا، قبل از دوران همه‌گیری، استرالیا از ۹.۳ میلیون بازدیدکننده استقبال می‌کرد و هزینه‌های گردشگران در سال ۱۹-۲۰۱۸ به ۴۴.۶ میلیارد دلار استرالیا (۳۲ میلیارد دلار) رسید.

با این حال در فاصله زمانی بین مارس ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱، تعداد گردشگران بین المللی عملاً به صفر رسیدند و زیان ۴۰.۷ میلیارد دلار استرالیا (۲۹.۲ میلیارد دلار) را به این بخش وارد کردند.

اکنون ایده بازگشت گردشگرانی که دوبار واکسن زده اند بدون نیاز به قرنطینه در بدو ورود، پس از لغو محدودیت‌های دولت بر روی مهاجران ماهر و دانشجویان بین‌المللی اجرایی می شود.

آزانس های مسافرتی در شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن عنوان کرده اند که به دلیل وابستگی بیش از حد به این صنعت، به شدت آسیب دیده اند.

گفته می شود چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای گردشگری برای استرالیا محسوب می شود که به خاطر سیاست های سخت گیرانه کووید سفر مدت هاست سفر به داخل کشورش و یا خارج از آن را محدود کرده است.

الین چیائو لینگ یانگ، مدرس ارشد گردشگری در دانشگاه گریفیث در بریزبن، به الجزیره گفت که احیای صنعت گردشگری استرالیا به چین بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *