ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

بازگشایی مرزهای فیلیپین به روی توریست های خارجی در روزهای آتی

دولت فیلیپین اعلام کرده که در چند روز آینده، مرزهای خود را به روی آن دسته از توریست هایی که اقدام به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا کرده اند، بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ پس از گذشت ۲۰ ماه از بسته بودن مرزهای فیلیپین به دلیل شیوع ویروس کرونا، دولت فیلیپین روز جمعه اعلام کرد مرزهای این کشور را از چند روز آینده به روی گردشگران کاملا واکسینه‌شده اغلب کشورها باز می‌کند.

کاهش شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا و افزایش آمار واکسیناسیون در فیلیپین امکان بازگشایی مرزهای این کشور و از سرگیری فعالیت حوزه گردشگری آن را از یکم دسامبر (۱۰ آذر) فراهم کرده است.

بر اساس تصمیم جدید مقام‌ها، گردشگران کاملا واکسینه‌شده از ۱۵۷ کشور در صورتی که نتیجه آزمایش قبل از پرواز آن‌ها منفی باشد و در دو هفته قبل از اقدام به سفر نیز در کشورهای پرخطر از نظر ابتلا به کرونا حضور نداشته‌ باشند می‌توانند بدون سپری کردن دوران قرنطینه به فیلیپین سفر کنند.

چین، هند و تایوان از جمله کشورهایی به شمار می‌روند که در فهرست کشورهای مورد تایید فیلپین قرار نگرفته‌اند. با این حال ۱۰ منبع اصلی جذب گردشگر فیلیپین، یعنی ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، ژاپن،‌ استرالیا،‌ کانادا، بریتانیا و آلمان در فهرست کشورهایی که امکان سفر گردشگران از آن‌ها به فیلیپین امکان‌پذیر است، وجود دارند.

گردشگری از منابع اصلی درآمد فیلپین محسوب می‌شود چراکه حدود ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۹ را در برگرفته بود. در سال ۲۰۱۹ آمار بازدید از این کشور بیش از هشت میلیون نفر گزارش شد این در حالی است که این آمار در سال گذشته به ۱.۴۸ میلیون نفر رسید.

حدود یک‌سوم جمعیت فیلیپین به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

فیلیپین از زمان آغاز همه‌گیری کرونا بیش از  ۲.۸  میلیون مورد ابتلا به کرونا و حدود ۴۸,۰۰۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *