ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

Paraglider flying over mountains in summer day

بافق؛ فعال ترین شهرستان ایران در حوزه پاراگلایدر

ثبت ملی سایت ارم شهرستان بافق واقع در استان یزد که در حوزه پاراگلایدر به عنوان یک ورزش تفریحی فعالیت می کند، موجب افزایش اقبال گردشگران داخلی به این منطقه شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مسئول کمیته پاراگلایدر هیات انجمن‌های ورزشی بافق گفت: ثبت ملی سایت ارم این شهرستان، شرایط برگزاری مسابقات و حضور خلبان‌های مطرح کشور را فراهم می‌کند.

مجتبی شاهپورزاده گفت: علاقه‌مندان به این رشته زیاد هستند، اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های آموزش، تعداد محدودی در شهرستان آموزش دیده‌اند

سرپرست فرمانداری بافق هم اظهار داشت: این سایت به زیرساخت و تاسیسات زیادی نیاز ندارد و به طور بکر و طبیعی قابل استفاده است.

محمدعلی صمیمی افزود: نیاز است این سایت به نام این مجموعه ثبت شود چراکه زمین با منطقه حفاظت شده کوه بافق تداخل دارد.

وی بیان داشت: متولیان امر در شهرستان باید به نقطه مشترکی برسند تا پیگیری‌های بعدی انجام و به محیط زیست کشور ارجاع داده شود.

یکی از استادان پاراگلایدر نیز گفت: سایت ارم یکی از سایت‌های منحصر به فرد برای پاراگلایدر محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته کار‌های مطالعاتی آن انجام شده است.

مهدی خبره دست ادامه داد: مزیت این ورزش این است که احتیاج به جاده دسترسی ندارد و لازم نیست محیط زیست تخریب و کاربری آن تغییر داده شود. حسن دیگر هم پرواز از سطح هموار زمین تا ارتفاع ۶۰۰ متر است.

وی تأکید کرد: در سطح استان بیش از ۲۰۰ نفر آموزش دیدند، ولی تعداد فعالین حدود ۴۰ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *