ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

باید با تمام توان از صنعت توریسم یزد حمایت کرد

استاندار یزد گفت: جاذبه های تاریخی و گردشگری یزد یکی از فرصت های بزرگ برای رونق اقتصادی استان است و باید با تمام توان از صنعت توریسم حمایت کرد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، «محمدرضا آمویی» ضمن تبریک عید نوروز و تاکید بر لزوم تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مَردم” با اشاره به آمار بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و اسکان در اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان کرمانشاه، اقامتگاه‌های رسمی را شامل هتل‌ها، مهمان پذیرها، خانه‌ مسافر(دارای مجوز رسمی) دانست و بیان کرد: تعداد گردشگران و اقامت کنندگان در اقامتگاه‌های رسمی شهر کرمانشاه بیش از ۱۱ هزار و ۳۹۶ نفر بوده است.

وی میزان اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی سطح شهر کرمانشاه را ۱۱ هزار و ۹۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: اقامتگاه‌های غیررسمی شامل اسکان مسافران در مدارس آموزش و پرورش به ویژه نواحی سه گانه، مهمانسرای ادارات‌، مساجد، حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و سایر اماکن است که در این بازه زمانی پذیرای مسافران نوروزی قرار گرفت.

فرماندار کرمانشاه آمار کل اقامت مسافران نوروزی رسمی و غیر رسمی در شهر کرمانشاه را نیز از تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین سال جاری را ۲۴ هزار و ۸۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بازدیدهای نظارتی سطح شهر کرمانشاه طی این مدت بیش از ۱۵۰ اماکن بوده، که از جمله آن بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی است.

آمویی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جاذبه‌های گردشگری شهر کرمانشاه انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۲۳۳ هزار و ۴۶۵ نفر از گردشگران از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح شهرستان بازدید داشته‌اند.

فرماندار کرمانشاه یادآور شد: اکیپ‌های مشترک نظارت بر اقامتگاه‌های گردشگری نیز با تعامل و همکاری نیروهایی متشکل از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده فرمانداری، اداره مرکز بهداشت، اداره دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت استان در این ایام از مراکز خدماتی بازدید لازم را به عمل آورده‌اند تا در خدمات‌رسانی به مسافران عزیز کیفیت و رضایت بیشتری را شاهد باشیم.

وی تعداد بازدید کل مسافران نوروزی و اقامت کنندگان از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان کرمانشاه از تاریخ فوق را، بیش از ۲۳۳ هزار و ۴۶۵ نفر بیان کرد و افزود: اگر این آمار را تفکیک کنیم تا چهارم فروردین نوروز امسال ۹۲ هزار و ۷۵۹ نفر از اماکن تاریخی بازدید کردند.

آمویی تعداد بازدید از امکان تفریحی و توریستی شهر کرمانشاه را چهار هزار و ۸۷۰ نفر دانست و اظهار کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۰۴ نفر گردشگر نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید داشتند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به آمار بازدید مسافران و گردشگران از موزه‌های سطح شهر به تعداد ۶ هزار و ۹۶ نفر در این ایام بهاری، عنوان کرد: میزان اقامت گردشگران در هتل‌ها بیش از پنج هزار و ۳۹۳ نفر، اقامتگاه‌های سنتی ۳۳۵ نفر، مجتمع‌های گردشگری ۲۰۳ نفر، مهمان پذیرها ۲ هزار و ۸۴۹ نفر، هتل آپارتمان‌ها ۶۸۸ نفر، اقامتگاه‌های بومی گردی ۲۴۹ نفر و هتل بوتیک سنتی۴۷۲ نفر بوده است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند باعث شده تا استان کرمانشاه در ایام نوروز هر سال به یکی از مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شود.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *