ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

با پرداخت ۴۰ دلار صاحب سند زمین خود در مریخ شوید

در چند دهه گذشته انسان همواره به رویای زندگی در مریخ نزدیک و نزدیکتر شده است.در این بین چند سایت مشهور شروع به فروش زمین های مریخ بصورت اینترنتی کرده‌اند و مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌کنند؛بطوری که با پرداخت ۳۰ الی ۴۰ دلار صاحب سند این زمین ها می‌شوید و در هرکجای دنیا که باشید سندش برایتان ارسال می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،از آنجایی که در سال های اخیر برخی شرکت های فضایی مانند اسپیس ایکس اعلام کرده اند که قصد دارند مریخ را قابل سکونت کنند، برخی سایت های خارجی شروع به فروش زمین در مریخ کرده اند.

البته به کار بردن کلمه زمین برای مریخ آنچنان درست نیست چون زمین برای کره زمین استفاده میشود نه مریخ! اما چون لغت بهتری برای Land وجود ندارد، به اجبار برای مریخ هم از کلمه زمین استفاده میکنیم.

حالا سوالی که برای مردم پیش آمده است این است که آیا فروش قطعه زمین در مریخ واقعی است؟ آیا سندهایی که برای ما صادر میشوند اعتبار قانونی دارند یا خیر؟

Buy Mars و Lunar Embassy معروف ترین سایت هایی هستند که اقدام به این کار کرده اند.

آنها برای خودشان زمین ها را قیمت گذاری هم کرده اند و از ۳۰ تا ۵۰۰ دلار زمین ها را میفروشند.

اما باید بدانید که کار آنها غیرقانونی است و اسناد صادر شده اعتبار قانونی ندارند.

در سال ۱۹۶۸ یک معاهده توسط شوروی، امریکا و بریتانیا صادر شد و به امضای بیش از ۱۰۰ کشور جهان رسید که طبق آن هیچ کسی مالک سیارات و اقمار نیست و نمیتواند آن را به فروش برساند.

در سال ۲۰۱۵ کنگره امریکا اصلاحاتی به این معاهده اضافه کرد که طبق آن شرکت های خصوصی و کارآفرینی میتوانند از سطح سیارات و اقمار استخراج کرده و منابع آن را به فروش برسانند. با این حال نمیتوانند مالک زمین های آنجا شوند.

همچنین به صورت افتخاری به پاس خدمات برخی دانشمندان، قسمت هایی از مریخ را به نام آن افراد کرده اند.

آیا هیچ زمان خرید ملک در مریخ ممکن نخواهد شد؟

به عقیده من زمانی که شرکت های فضایی مانند اسپیس ایکس بتوانند در مریخ ساخت و ساز کنند و شهرک سازی کنند، آنگاه مجوز اجاره یا فروش املاک هم خواهند گرفت و این احتمال وجود دارد که روزی بتوان در مریخ ملک خرید اما تا زمانی که این اتفاق نیافتاده است و آنجا همچنان بایر است، خریدن ملک شایعه و کلاهبرداری است مگر اینکه به طور رسمی توسط دولت ها اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *