س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

برترین مقاصد “گردشگری زمستانی” در جهان

همزمان با کاهش دمای هوا در بخش های وسیعی از جهان، بسیاری از افراد در جستجوی مقاصد گردشگری هستند که به واسطه حضور در آن ها بتوانند از آب و هوایی گرم و متبوع لذت ببرند.

در ادامه به معرفی بهترین مقاصد گردشگری جهان برای فصل‌های سرد پرداخته می‌شود که با آب و هوای گرم و طبیعت بکر خود، جهانگردان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

مالدیو

مالدیو کشوری جزیره‌ای واقع در آسیای جنوبی، تقریباً در تمام فصل‌های سال از آب و هوای مناسب برخوردار است و به همین دلیل سفر به آن در تمام روزهای سال، گردشگران را راضی نگه می‌دارد. جزایری کوچک اما بسیار اعجاب‌انگیز سراسر این کشور را فرا گرفته است ضمن اینکه آب و هوای گرم آن، لذت تماشای چشم‌اندازهای آبی بی‌نظیر جزیره را برای مسافران زمستانی دو چندان کرده است. اگرچه مالدیو در تمام روزهای سال میزبان مناسبی برای گردشگران به‌شمار می‌رود با این حال، آب‌های گرم آن در طول فصول سرد بیش‌ترین تعداد جهانگرد را به سمت خود فرا می‌خوانَد.

بهترین مقاصد گردشگری زمستانی جهان

برمودا

برمودا از سرزمین‌های فرا دریایی بریتانیا که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است، مکان افسانه‌ای نمایشنامه “طوفان” اثر ویلیام شکسپیر مشهور به‌شمار می‌رود که به واسطه همین مؤلفه نیز در میان گردشگران اهل ادب جهان محبوبیت زیادی دارد. تمام سواحل، خانه‌ها و چشم‌اندازهای اطراف این قلمرو به رنگ صورتی روشن بوده که با زیبایی شگفت‌انگیز خود، چشم‌اندازی زیبا در آب‌های دریای کارائیب شکل داده است. در واقع، شن‌های ساحل به‌صورت طبیعی دارای رنگ صورتی است و با الهام از همین ویژگی، سازه‌های اطراف نیز با همین رنگ طراحی شده است. آب و هوای گرم برمودا در کنار سایر ویژگی‌های آن، هر ساله در فصل‌های سرد گردشگران زیادی را به سمت بریتانیا و سپس این جزیره دعوت می‌کند.

کوبا

آب و هوای کوبا، کشوری توریست‌پذیر در منطقه محبوب کارائیب لذت سفر را برای افرادی که در روزهای برفی زمستان قصد گردشگری دارند، تضمین می‌کند. سواحل بخش جنوبی کشور بیش‌ترین نور خورشید را در زمستان به خود جذب می‌کند و در نتیجه گردشگران بیشتر مایل هستند که هنگام ورود به کوبا در جنوب آن اتراق کنند. هاوانا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کوبا با سازه‌های رنگارنگ خود مسافران بسیاری را جذب می‌کند، ضمن اینکه معماری به جا مانده از عصر استعمار اسپانیا نیز در حضور سیل عظیم گردشگران به سمت این شهر سهیم است. جالب است بدانید که پایانی برای وجود طبیعت، جنگل‌های سبز و مزارع تنباکو در سراسر کشور به ویژه هاوانا وجود ندارد.

بهترین مقاصد گردشگری زمستانی جهان

جزایر قناری

قناری، مجمع‌الجزایری مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از ۱۷ منطقه خودمختار اسپانیا به‌شمار می‌رود که در آن، فصل سردی وجود ندارد. میانگین دمای هوا در تمام طول سال ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و به همین دلیل، یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان برای افرادی محسوب می‌شود که هنگام سرد شدن هوا مایل به آغاز سفر خود هستند.

دبی

نوامبر و مارس بهترین ماه‌های سال برای سفر به دبی از بزرگ‌ترین شهرهای تجاری جهان در امارات متحده عربی، محسوب می‌شود چرا که آب و هوای آن، رضایت گردشگران را در پی دارد. جزیره‌های نخلی مصنوعی دبی که شامل سه جزیره است، هر یک ساحل بزرگی را در برگرفته و با هتل‌های بسیار باشکوه خود میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا در تمام طول سال به‌ویژه فصل‌های سرد است. وجود مناطقی که با خلاقیت تمام طراحی شده، در کنار چشم‌اندازهای هنری اطراف بر محبوبیت دبی به‌عنوان مقصدی برای گردشگری افزوده؛ ضمن اینکه هوای مساعد آن، سفر در فصل‌های سرد را برای جهانگردان بسیار لذت‌بخش کرده است.

بهترین مقاصد گردشگری زمستانی جهان

دهکده تاغازوت

تاغازوت که در زمان‌های قدیم، دهکده‌ای کوچک با تپه‌های سنگی در تمام اطراف خود بود، امروزه به بهترین مقصد گردشگری مراکش تبدیل شده است. این دهکده زیبا همچنان با حفظ جذابیت کهن خود، خیابان‌های رنگی بسیاری را در بر گرفته است، ضمن اینکه به عنوان مکانی بسیار مناسب برای افراد علاقه‌مند به ماهیگیری محسوب می‌شود. دمای هوای تاغازوت در اغلب روزهای سال از ۲۰ درجه سانتی‌گراد تجاوز می‌کند که همین ویژگی نیز بر جذابیت آن به‌عنوان مقصدی برای گردشگری در فصل سرد افزوده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *