ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

برنامه ایران برای حضور فعال در نمایشگاه «فیتور» اسپانیا در سال آینده

مقامات ایران از مسئولان برگزاری نمایشگاه فیتور اسپانیا درخواست کرده اند تا سال آینده غرفه بزرگ تری در اختیار شرکت کنندگان ایرانی قرار دهد تا در ۴۳ مین دوره این نمایشگاه شرکت نمایند. فیتور یک گردهمایی جهانی برای متخصصان گردشگری و نمایشگاه تجاری پیشرو برای بازارهای داخلی و خارجی ایبرو امریکا است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: انتظار داریم مسئولان نمایشگاه فیتور اسپانیا با اختصاص مساحت وسیع‌تر در محلی مناسب برای برپایی پاویون ایران، زمینه مناسب برای حضور تعداد بیشتری از فعالان گردشگری ایران در فیتورهای آینده را فراهم کنند.

 محمدحسین صوفی در جریان سفر به اسپانیا  با مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی فیتور که در شهر مادرید در حال برگزاری است، دیدار کرد و از حضور ایران در دوره‌های بعدی این نمایشگاه که ویژه بازار کشورهای لاتین‌ زبان است، خبر داد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در صدد آن است که حضور جدی و تأثیرگذاری در رویدادهای جهانی گردشگری داشته باشد، از این‌رو از هم‌اکنون برای حضور در چهل و سومین دوره نمایشگاه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی بیان کرد: ایران انتظار دارد مسئولان نمایشگاه فیتور اسپانیا با اختصاص مساحت وسیع‌تر در محلی مناسب و در خور شأن نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری برای برپایی پاویون ایران، زمینه مناسب برای حضور تعداد بیشتری از توراپراتورها، هتل‌ها و تولیدکنندگان هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران در فیتورهای آینده را فراهم کنند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در عین حال، از همکاری این نمایشگاه برای حل مشکلات پاویون ایران قدردانی کرد و با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و اسپانیا، نسبت به توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه صنعت گردشگری و صنایع وابسته ابراز علاقه کرد.

فرناندز؛ مدیر اجرایی نمایشگاه فیتور اسپانیا، نیز به حضور نداشتن بسیاری از کشورها به‌ویژه همسایگان ایران در این دوره از نمایشگاه به دلیل پاندمی اُمیکرون، اشاره کرد و تصریح کرد: حضور در کنار شرکت‌های صاحب‌نام، توراپراتورهای با تجربه و نمایندگان صنوف جهانگردی نشان از همت ستودنی مسؤولان صنعت گردشگری ایران دارد. این حضور زمینه مناسب برای تبادل تجربیات میان فعالان صنعت گردشگری ایران با بزرگترین نمایندگان صنعت گردشگری جهان را فراهم کرده است.

گفتنی است چهل و دومین دوره نمایشگاه فیتور اسپانیا ۲۰۲۲ صبح روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه برابر با ۲۹ دی‌ماه ماه ۱۴۰۰ با حضور پادشاه اسپانیا برخی از مقامات گردشگری اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری و مسئولین دیگر کشورهای حاضر در نمایشگاه از جمله صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی افتتاح شد. امسال در غرفه ایران ۱۴ شرکت‌کننده ایرانی در حوزه تورهای ورودی، صنایع‌دستی و سوغات ایرانی حضور دارند.

این نمایشگاه، امسال با حدود ۶۰۰ غرفه‌دار و ۷ هزار شرکت در حالی برگزار شده است که با هنوز با آمار ثبت‌شده در سال ۲۰۲۰ (که درست قبل از شروع همه‌گیری برگزار شد) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ غرفه‌دار، ۱۱ هزار شرکت، ۱۶۵ کشور و ۲۵۰ هزار بازدیدکننده شرکت کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *