ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

برنامه ایران و ژاپن جهت توسعه مناسبات فرهنگی و گردشگری

تلاش برای تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری با ژاپن در راس برنامه های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن قرار می گیرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن ملاقات با استاندار گیفو، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر تاکید کرد.

به دعوت  انجمن دوستی توکایی – ایران ، مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در سفری یکروزه به استان گیفو در مرکز ژاپن با آقای فوروتا استاندار گیفو ملاقات و ضمن اشاره به روابط خوب ایران و ژاپن، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر تاکید کرد.

استاندار گیفو نیز با اشاره به تاریخ و تمدن ایران و سابقه طولانی تعاملات دوکشور خواستار تنظیم همکاری‌هابا جمهوری اسلامی ایران گردید .
سفیر کشورمان در این سفر همچنین با اعضا هیات مدیره انجمن دوستی توکایی – ایران در شهر گیفو ملاقات و گفتگو کرد و طرفین بر ادامه همکاری ها به منظور معرفی فرهنگ و تمدن ایران از طریق اجرای برنامه های مشترک تاکید و توافق نمودند.
بازدید از باغ ملی گل رز گیفو با بیش از شش هزار گونه گل رز و بخش ایرانی این بوستان ، شامل رز گل محمدی ایرانی  که  با علاقه و تلاش پروفسور اوئه دا استاد دانشگاه کشاورزی  و عضو انجمن دوستی توکایی  – ایران در این باغ ایجاد شده از دیگر برنامه های این سفر یکروزه بود.
آخرین برنامه از دیدار یکروزه رحمانی موحد از استان گیفو ، بازدید از نمایشگاه – موزه استاد کاتو کوبه هنرمند سفالگر ژاپنی بود که بصورت خانوادگی مبتکر سفالگر زرین فام بوده و تبادلات موثری در آموزش و انتقال تجربیات با هنرمندان ایرانی سفالگر را دارد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *