چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

برنامه های ویژه استان همدان در هفته گردشگری

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد تا آخرین روز هفته گردشگری امسال، جشنواره های محلی  و گردشگری گوناگونی در سراسر استان برگزار خواهند شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، با اشاره به اینکه ۲۷ سپتامبر مصادف با ۵ مهرماه آغاز مسیری تازه برای صنعت گردشگری است، اظهار کرد: سال‌هاست که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به گردشگری نه به عنوان یک ابزار تفریحی بلکه به عنوان یک صنعت نوپا توجه می‌کنند و برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری که در نتیجه اقتصاد پایدار را به همراه دارد برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: استان همدان همواره با برگزاری رویدادها و نشست‌های مختلف و با تلاش در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سعی داشته تا تصویر مثبت و ظرفیت‌های بی‌بدیل استان را معرفی کرده و با توسعه گردشگری در همدان به اشتغال و اقتصاد مردم و کشور کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در هفته گردشگری سال‌جاری برنامه‌ها و رویدادهای متنوعی در سراسر استان پیش‌بینی شده است، گفت: سیزدهمین جشنواره آئینی شیره‌پزی ملایر ۶ و ۷ مهرماه در روستای ازناوله برگزار می‌شود و بازارچه عرضه محصولات محلی و سوغات شهرستان نیز در روستا برپا خواهد شد.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: در شهرستان ملایر علاوه بر این جشنواره که سابقه‌ای دیرینه در منطقه دارد، جشنواره ترشی و شوری سامن، جشنواره خوشه برتر انگور و رونمایی از سند ثبت جهانی انگور و جشنواره گردو و بادام روستای علی‌آباد دمق نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره خوشه برتر در روستای جوزان شهرستان ملایر ۱۱ مهرماه و جشنواره بادام و محصولات باغی در روستای علی‌آباد دمق شهرستان ملایر ۱۳ مهرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: چهارمین جشنواره آئین شکرگزاری و برداشت محصول رازیانه در روستای سلطان‌آباد شهرستان رزن ۹ مهرماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان عنوان کرد: این جشنواره ساعت ۹ صبح ۹ مهرماه در روستای سلطان‌آباد و در سالن اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای این جشن تدارک دید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان در ادامه به برگزاری جشنواره سیب به مناسبت هفته گردشگری در نهاوند خبر داد و افزود: این برنامه در روز ۱۰ مهرماه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف معرفی ظرفیت‌های شهرستان در تولید محصول سیب که نماد کشاورزی شهرستان است در تپه ابوذر برگزار خواهد شد و اجرای موسیقی سنتی، فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی و فروش آش و سوغات محلی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این جشنواره است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره آلو در روستای حیدره قاضی‌خان شهرستان بهار اشاره کرد و شرح داد: این برنامه که سال‌های قبل با استقبال بی‌نظیر روبرو شده بود هفتم مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره گلرنگ در روستای قباق‌تپه شهرستان کبودرآهنگ نیز هشتم مهرماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: چهارمین رویداد گردشگری انگور روستای اکنلو ۳۰ شهریورماه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *