ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
بلیت پرواز قطر

برنامه پروازهای قطر ایران ایر برای حضور در جام جهانی

برای حضور در مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر به مقصد دوحه راه اندازی شده اند که جزئیات خرید بلیت و سفر به این کشور را می خوانید.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بلیط هواپیما تهران دوحه را چگونه تهیه کنیم؟ در آستانه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ با میزبانی کشور قطر، یکی از داغ‌ترین موضوعات این روزها تهیه بلیط قطر و سفر به این کشور است. دوحه پایتخت قطر، میزبان بعضی از مهم‌ترین بازی‌های جام جهانی است و به همین دلیل بیشترین آمار متقاضیان تهیه بلیط را هم دارد. آیا شما هم از علاقه‌مندان به این رویداد مهم ورزشی هستید؟ آیـا برای طرفداری از تیم ملی کشور قصد سفر به قطر را دارید؟ آیا به دنبال بهترین روش تهیه بلیط هواپیما تهران به دوحه هستید؟

انواع بلیط هواپیما تهران دوحه

کشور قطر، یکی از کشورهای کوچک اما پیشرفته در حاشیه خلیج فارس است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع و امکانات پیشرفته یکی از مقاصد مهم گردشگری در چند سال اخیر بوده است. در سال ۲۰۲۲ اما یک دلیل دیگر هم برای سفر به این کشور وجود دارد و آن، برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در دنیا است. آمادگی برای میزبانی جام جهانی از چند سال پیش در این کشور آغاز شده است و یکی از اقدامات مهم در جهت ایجاد آمادگی، مشخص کردن آمار پروازها از کشورهای مختلف به قطر است. از چند ماه پیش بیشتر هتل‌های این کشور و پروازها به سمت قطر توسط علاقه‌مندان به فوتبال رزرو شده تا فوتبال‌دوستان بتوانند به موقع در این کشور حضور داشته باشند.

علاقه‌مندان به فوتبال در کشور ما هم از چند ماه قبل در حال برنامه‌ریزی برای سفر به قطر و تهیه بلیط هواپیما جام جهانی برای تماشای بازی‌ها از نزدیک هستند. اگر شما نیز قصد سفر به قطر و تهیه بلیط هواپیما دوحه را دارید به عنوان اولین موضوعی که برای سفر به این کشور باید از آن مطلع باشید، آمار پروازها و روش‌های سفر به این کشور است. با توجه به اینکه دوحه به عنوان پایتخت قطر و شهری که بیشتر بازی‌ها در آن انجام می‌شود، مقصد اصلی مسافران است، در ادامه به توضیح انواع بلیط هواپیما تهران دوحه خواهیم پرداخت.

انواع بلیط هواپیما تهران دوحه - الی گشت

۱. بلیط سیستمی یک طرفه و رفت و برگشت

بلیط سیستمی یک طرفه و رفت و برگشت، اولین نوع از بلیط‌ هواپیما جام جهانی است که برای سفر به کشور قطر و شهر دوحه در ایام جام جهانی می‌توان تهیه کرد. این بلیط‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی به طور مستقیم به فروش می‌رسند و از چند ماه قبل پرواز قابل خرید هستند. بلیط‌ هواپیما تهران دوحه در ایام جام جهانی به صورت سیستمی، توسط بیشتر ایرلاین‌ها به فروش می‌رسد که یکی از آن‌ها هواپیمایی ایران‌ایر است.

مسافران قطر از کشور ما این امکان را دارند که بلیط هواپیما تهران دوحه را به صورت یک طرفه یا رفت و برگشت تهیه کنند. قیمت و شرایط خرید هرکدام از این بلیط‌ هواپیما دوحه متفاوت است. با بلیط یک طرفه مسافران این امکان را دارند که تا زمان دلخواه خود در قطر اقامت داشته باشند، با بلیط رفت و برگشتی اما تاریخ برگشت مشخص است و این موضوع دردسرهای پیدا کردن بلیط برگشت را از بین می‌برد. البته باید به این نکته توجه کرد که بلیط سیستمی معمولا قیمت بالایی هم دارد.

۲. بلیط چارتری یک طرفه و رفت و برگشت – بلیط هواپیما تهران دوحه

بلیط چارتری یک طرفه و رفت و برگشت، از دیگر انواع بلیط‌ها برای سفر تهران به قطر است. در واقع بلیط هواپیما تهران دوحه به صورت چارتری، قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط سیستمی دارد. این بلیط همچنین نسبت به بلیط سیستمی در میان مسافران محبوب‌تر است و این موضوع به دلیل قیمت مناسب‌تر این بلیط‌ها است. البته بلیط‌های چارتری ممکن است در مواقعی گران‌تر یا هم قیمت بلیط‌های سیستمی هم باشند. این اتفاق معمولا در شرایط خاص مانند اعیاد، تعطیلات یا فصل های خاص مانند تابستان که آمار مسافرت بیشتر است اتفاق می‌افتد.

بلیط چارتری یک طرفه و رفت و برگشت - الی گشت

چرا بلیط چارتری برای سفر به دوحه ارزان‌تر است؟

همان‌طور که گفته شد، بلیط هواپیما تهران دوحه به صورت چارتری محبوب‌تر از بلیط سیستمی است و این موضوع به دلیل قیمت پایین تر بلیط‌های چارتری نسبت به بلیط سیستمی است. حال ممکن است این سوال ایجاد شود که چرا بلیط چارتری برای سفر به دوحه ارزان‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با تفاوت بلیط سیستمی و چارتری آشنا شوید. بلیط چارتری در واقع همان بلیط سیستمی است که توسط ایرلاین به فروش می‌رسد اما آژانس هواپیمایی آن را قبل از مسافران خریداری می کند. بعضی از آژانس‌های مسافرتی تمام یا قسمتی از صندلی های یک پرواز را قبل از شروع فروش در سیستم ایرلاین خریداری می‌کنند و نزدیک به پرواز، اقدام به فروش آن‌ها با قیمتی متفاوت نسبت به ایرلاین می‌کنند.

در بیشتر موارد قیمت بلیط چارتری آژانس‌ها نسبت به بلیط مستقیم ایرلاین پایین‌تر است. برخلاف بلیط‌های سیستمی که تا زمان مشخصی به فروش می‌رسند و با گذشت زمان حتی اگر پرواز جای خالی داشته باشد هم فروش انجام نمی‌شود، بلیط‌های چارتری باید تا لحظه پرواز به فروش برسند. همین موضوع باعث می‌شود که در روزهای منتهی به پرواز، بلیط صندلی‌های خالی حتی با نصف قیمت هم به مسافران فروخته شود. البته بلیط‌ های چارتری در کنار مزایای نسبت زیاد یک ایراد بزرگ هم دارند و آن عدم امکان لغو یا کنسل کردن بلیط است. بنابراین اگر قصد سفر و تهیه بلیط هواپیما دوحه را دارید تنها زمانی برای تهیه بلیط چارتری اقدام کنید که از سفر خود مطمئن باشید. مسافران دوحه و طرفداران فوتبال برای سفر به قطر در ایام جام جهانی امکان خرید بلیط چارتری پرواز مستقیم و بلیط هواپیما تهران به دوحه را از الی گشت دارند.

پرواز مستقیم شرکت ایران‌ ایر از تهران به دوحه در ایام جام جهانی

پرواز مستقیم شرکت ایران‌ایر از تهران به دوحه در ایام جام جهانی انجام می شود. شرکت هواپیمایی ایران‌ایر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که از مقصد ایران و تهران به بسیاری از کشورها پرواز مستقیم دارد. طرفداران فوتبال و علاقه‌مندان به تماشای بازی‌های جام جهانی از نزدیک، برای سفر به دوحه در قطر و برای تهیه بلیط هواپیما دوحه، امکان رزرو بلیط از این شرکت هواپیمایی را دارند. مزیت سفر به قطر با این ایرلاین، پرواز مستقیم و بدون توقف به دوحه است. پرواز مستقیم شرکت ایران‌ایر از تهران به دوحه در ایام جام جهانی از ۱۹ نوامبر یا ۲۸ آبان آغاز می‌شود و مطابق با زمان‌بندی بازی‌ها تا ۳۰ نوامبر ادامه دارد.

بلیط‌ هواپیما تهران دوحه از شرکت هواپیمایی‌ ایران‌ایر، به صورت چارتری در الی گشت موجود است. مسافران دوحه و علاقه‌مندان به فوتبال این امکان را دارند که تا شب قبل از پرواز برای تهیه بلیط اقدام کنند اما بهتر است، این کار حداقل یک هفته قبل از شروع بازی‌ها انجام شود. با توجه به اهمیت جام جهانی این امکان وجود دارد که نزدیک به زمان برگزاری و در روزهای برگزاری بازی‌ها تمام بلیط‌های مستقیم برای پرواز از تهران به دوحه فروخته شوند.

پرواز مستقیم شرکت ایران‌ ایر از تهران به دوحه در ایام جام جهانی - الی گشت

برنامه پروازها بر اساس زمان‌بندی بازی‌ها

اگر قصد سفر به قطر را دارید و بلیط هواپیما تهران دوحه را تهیه کرده و صرفا برای مشاهده بازی‌ها در ایام جام جهانی مسافر این کشور هستید، بهتر است قبل از اقدام به رزرو بلیط از برنامه پروازها بر اساس زمان‌بندی بازی‌ها مطلع باشید. شرکت ایران‌ایر برای راحتی مسافران در چند تاریخ شرایط پرواز مستقیم از تهران به دوحه را فراهم کرده است. پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به دوحه، در ایام جام جهانی از تاریخ ۱۹ نوامبر آغاز و تا تاریخ ۳۰ نوامبر ادامه دارد. برنامه بازی‌ها در تاریخ‌های پرواز تهران به دوحه به شرح زیر می‌باشند.

۱. شنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۲۸ آبان ۱۴۰۱ – بلیط هواپیما تهران دوحه

شنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۲۸ آبان ۱۴۰۱، یک روز قبل از شروع جام جهانی است و مسافرانی که قصد حضور در افتتاحیه این مسابقات را دارند، با رزرو پرواز در این تاریخ امکان حضور به موقع در قطر را دارند. پرواز ۱۹ آبان هم به صورت یک طرفه و هم به صورت رفت و برگشتی قابل رزرو می‌باشد.

۲. یکشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۲۹ آبان ۱۴۰۱

یکشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۲۹ آبان ۱۴۰۱، یکی از مهم‌ترین زمان‌های سفر به دوحه است و بیشتر بلیط‌های آن از قبل رزرو شده‌اند. البته هنوز تعدادی بلیط هواپیما جام جهانی برای این تاریخ موجود است و مسافران امکان رزرو امن و راحت آن از الی گشت را دارند. ۲۰ نوامبر افتتاحیه این بازی‌ها است و این موضوع مهم‌ترین دلیل استقبال بالای مسافران از رزرو پرواز در این تاریخ است. اگر طرفدار تیم ملی ایران هستید با تهیه بلیط سفر به دوحه در این تاریخ، این امکان را خواهید داشت که یک روز زودتر از بازی انگلیس – ایران که در دوحه برگزار می‌شود در این شهر حضور داشته باشید.

بلیط سفر به دوحه - الی گشت

۳. چهارشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۲ آذر ۱۴۰۱ – بلیط هواپیما تهران دوحه

چهارشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۲ آذر ۱۴۰۱، یکی دیگر از تاریخ‌هایی است که امکان تهیه بلیط هواپیما تهران به دوحه و  پرواز مستقیم از تهران به دوحه برای علاقه‌مندان به فوتبال وجود دارد. در این تاریخ بازی‌های آلمان – ژاپن و اسپانیا – کاستاریکا در دوحه برگزار می‌شوند.

۴. شنبه ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۵ آذر ۱۴۰۱

در تاریخ شنبه ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۵ آذر ۱۴۰۱ بازی فرانسه – دانمارک در دوحه برگزار می‌شود اما اگر بلیط برگشت خود را حداقل برای ۴ روز بعد رزرو کنید، امکان تماشای بازی ایران – آمریکا در تاریخ ۸ آذر را خواهید داشت. این بازی آخرین بازی کشور ایران در مرحله اول گروهی است و بعد از آن برنامه بازی‌ها بر اساس رتبه‌بندی تیم‌ها در جدول گروه خود مشخص می‌شود.

۵. چهارشنبه ۳۰ اکتبر یا ۹ آذر ۱۴۰۱

هر چند در تاریخ چهارشنبه ۳۰ اکتبر یا ۹ آذر ۱۴۰۱ بازی‌های ایران به پایان رسیده‌اند اما علاقه‌مندان به جام جهانی، به خصوص طرفداران تیم‌های لهستان یا آرژانتین امکان مشاهده مصاف این بازی‌ها در شهر دوحه در این روز را دارند. این تاریخ آخرین تاریخ پرواز مستقیم تهران به دوحه در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر است و بعد از آن بیشتر پروازها به شهر دوحه با توقف حین سفر همراه خواهند بود.

بلیط هواپیما جام جهانی قطر 2022 - الی گشت

چند نکته مهم برای تهیه بلیط هواپیما تهران به دوحه

اگر قصد سفر به قطر و تهیه بلیط هواپیما جام جهانی برای تماشای بازی‌های جام جهانی را دارید، چند نکته مهم برای تهیه بلیط هواپیما تهران دوحه وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. اولین نکته رزرو به موقع بلیط هواپیما دوحه است. هر چند بلیط‌های چارتری تا چند ساعت قبل از پرواز هم قابل خرید هستند اما در شرایط جام جهانی امکان پر شدن لیست حتی چند روز قبل از تاریخ پرواز هم وجود دارد. نکته مهم بعدی انتخاب بهترین تاریخ پرواز است. اگر طرفدار تیم خاصی هستید، قبل از تهیه بلیط در مورد برنامه زمانی بازی‌های تیم مورد علاقه خود تحقیق کنید تا بهترین زمان خرید بلیط را انتخاب کنید. به علاوه اگر تاریخ خاصی را برگشت خود در نظر دارید، بهتر است از همان ابتدا بلیط خود را به صورت رفت و برگشتی خریداری کنید.

تهیه بلیط هواپیما تهران به دوحه - الی گشت

نتیجه‌گیری بلیط هواپیما تهران دوحه

تماشای فوتبال همیشه جذاب و هیجان‌انگیز است و هیجان این مسابقات در ایام جام جهانی چندین برابر می‌شود. به همین دلیل بیشتر علاقه‌مندان فوتبال تلاش می‌کنند که در زمان برگزاری این بازی‌ها، در کشور میزبان حضور داشته باشند تا بازی تیم مورد علاقه خود را از نزدیک تماشا کنند. در این مطلب انواع بلیط هواپیما تهران دوحه و بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما دوحه این پرواز در شرکت ایران‌ایر را توضیح دادیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز جام جهانی قطر با اخراج هزاران کارگر خارجی از خانه هایشان

بدون ویزا به قطر سفر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *