ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

برگزاری تور های بیابان گردی و آفرود با خودرو های شخصی در قم ممنوع اعلام شد

اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی قم اعلام کرد:برگزاری هرگونه تور بیابان گردی و آفرود با خودرو های شخصی در استان ممنوع است و با متخلفین و تور های غیرقانونی برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری قم برگزاری هرگونه تور با ماشین‌های شخصی را در این استان ممنوع اعلام کرد.

به‌گزارش برخی منابع خبری، در بخشنامه‌ای که به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان قم ارسال شده، آمده است:

با توجه به گزارش‌های دریافتی از برگزاری تورهای خلاف ضوابط و مقررات جاری توسط تعدادی از دفاتر، برگزاری هرگونه تور با خودروی شخصی در استان ممنوع است.

در این بخشنامه به مورد خاصی اشاره نشده است اما گفته می‌شود که منظور ممنوعیت برگزاری تورهای بیابان‌نوردی و بیراهه‌نوردی (آفرود) است که در آن گردشگران از خودروهای شاسی‌بلند استفاده می‌کنند. کویرهای قم از جاذبه‌های گردشگری این استان است و با رونق گردشگری در سال‌های اخیر، تورهای آفرود این منطقه طرفداران زیادی در بین جوانان پیدا کرده است.

پیش از این نیز اداره گردشگری شهرستان شاهرود در تصمیم مشابهی ورود خودروهای آفرود و تورهای گردشگری غیرمجاز به جنگل ابر را بدون هماهنگی با مراجع قضایی ممنوع اعلام کرده بود. مسئولان گردشگری شاهرود پیشگیری از آسیب بیشتر به محیط‌زیست این ناحیه و جلوگیری از معضلات اجتماعی را از دلایل اتخاذ این تصمیم اعلام کرده بودند.

پیش از این، برخی از مراکز گردشگری و اقامتی کشور همچون تنگه کافرین ایلام، دریاچه شورمست در سوادکوه، هتل سرای عامری‌ها در کاشان، اکوکمپ متین‌آباد در نطنز اصفهان، نخلستان چاه عروس ابوزیدآباد کاشان، کاروانسرای دیر گچین در قم، پارک طبیعتگردی در یزد و برخی دیگر از تاسیسات گردشگری، به‌دلیل آنچه «عدم رعایت شئونات اسلامی و عدم رعایت حجاب اسلامی» عنوان شده، پلمب و تعطیل شده‌ بودند.

این اتفاق در حالی می‌افتد که ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، مخالفت خود را با پلمب مراکز اقامتی به‌دلیل بی‌حجابی اعلام کرده و این موضوع را ضربه‌ای مهلک به صنعت گردشگری کشور عنوان کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *