پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره آش و غذا های محلی در زنجان

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی زنجان از برگزاری جشنواره غذا های محلی در این استان خبر داد و گفت: تمامی غرفه ها بصورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با بیان اینکه سه رویداد زنجان در تقویم رویدادها به ثبت رسیده است، اظهار داشت: جشنواره آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی و جشنواره بین‌المللی غذای اکو از جمله این رویدادهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ پروانه میراث نیز آماده است تا در شورای ملی ثبت شود، افزود: اخیرا کاروانسراها نیز به ثبت جهانی رسیده‌اند این در حالی است کاروان‌ سراهای زنجان در این زنجیره معرفی نشده بود ولی پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ملی یک رویداد شهرستانی نیز دارد، گفت: رویداد شهرستانی نیز فردا ۳۰ شهریورماه با حضور ۲۰۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد.

صفوی اضافه کرد: رویداد شهرستانی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در ۴ گروه داوری می‌شود که از ۲۰۰ شرکت کننده نهایتا ۱۰ نفر به رویداد ملی راه خواهند یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه تا امروز ۱۱ استان برای شرکت در جشنواره آش اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۷ استان برای شرکت در جشنواره آش اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه از ۷ تا ۱۱ مهرماه هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی همزمان با جشنواره آش برگزار می‌شود، افزود: از هر کدام از استان‌ها ۵ هنرمند صنایع دستی استان خود را در رشته‌های مختلف به نمایشگاه صنایع دستی معرفی خواهند کرد.

صفوی در ادامه به تفاوت برگزاری جشنواره صنایع دستی با دیگر سال‌ها اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر ۳۰ استان، شهرها و روستاهای جهانی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار داشت: غرفه‌های اختصاص یافته به آش و صنایع دستی ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود و حتی برای کسانی که از استان‌های دیگر در جشنواره شرکت کرده‌اند، اسکان رایگان نیز داده خواهد شد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *