پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره سبزه و هفت سین نوروز در محلات

جشنواره سبزه و هفت سین نوروز روز گذشته در روستای لریجان محلات برگزار و تا روز ۲۱ اسفند هم ادامه دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از برگزاری جشنواره سبزه نوروز در روستای لریجان خبر داد.

 مهدی لعل بار در سومین جشنواره سبزه نوروز روستای لریجان اظهار کرد: این جشنواره با همکاری فرمانداری، جهادکشاورزی، صنعت معدن و تجارت، شورا، دهیاری، بخشداری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه این سومین جشنواره سبزه، هفت‌سین و صنایع‌دستی است که در روستای لریجان شهرستان محلات برگزار می‌شود افزود: دو جشنواره قبلی، در سال‌های قبل از کرونا برگزار شده بود و در سال‌های اخیر به دلیل بیماری کرونا جشنواره به تعویق افتاد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با تاکید بر اینکه این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و اجرای موسیقی سنتی در حال برگزاری است ادامه داد: در کنار سبزه  و هفت‌سین توانمندی‌های روستا در  صنایع‌دستی و هنری شهرستان هم با برپایی ۱۲ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

لعل بار بیان داشت: با اشاره به اینکه توانمندی‌ها و محصولات غذایی و تنقلات محلی و همچنین رشته‌های صنایع‌دستی از جمله سفالگری، پیکر تراشی و خراطی، گلدوزی و سبدبافی هم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است گفت: جشنواره سبزه و هفت سین لریجان از ۱۸ تا ۲۱ اسفند از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

در پایان مراسم افتتاحیه  چند نهال به مناسبت روز درختکاری کاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *