س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره گردشگری در طالقان

روابط عمومی اداره گردشگری و میراث فرهنگی طالقان از برگزاری یک نمایشگاه صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،“رحیم خاکی” مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز روز چهارشنبه در آیین گشایش این بازارچه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و گردشگری طالقان، این بازارچه با همت بخش خصوصی و حمایت اداره کل میراث فرهنگی در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث شده است.

وی ادامه داد: بازارچه صنایع دستی و سوغات طالقان دارای ۱۴ غرفه است که هفت غرفه مربوط به صنایع دستی و مابقی به سوغات محلی اختصاص داده شده است .

بازارچه صنایع دستی در طالقان گشایش یافت

خاکی افزود: با توجه به اینکه اهالی شهرستان طالقان دارای تولیدات صنایع دستی و محصولات محلی هستند برای عرضه این محصولات مکانی مناسب نیاز بود.

به گزارش ایرنا امروز همچنین کلنگ اولین موزه روستایی و مردم شناسی شهرستان طالقان با حضور مسوولان استانی بر زمین زده شد.

بازارچه صنایع دستی در طالقان گشایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه این موزه تا سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: اعتبارات ساخت این موزه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال است که با مشارکت فرد خیر ساخته می شود.

خاکی افزود: پیشینه مردم شناسی و فرهنگی شهرستان طالقان در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد ضمن آنکه نماسازی بنای موزه به صورت سنتی و الگو گرفته از معماری سنتی ایرانی – اسلامی انجام می شود.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری طالقان دارای پیشینه تاریخی و زادگاه شخصیت های بزرگی مانند مرحوم آیت الله طالقانی، سرلشکر شهید ولی الله فلاحی، جلال آل احمد و مشاهیر و بزرگان دیگری است .

این شهرستان با برخورداری از طبیعت بکر و زیبا همچون رودخانه شاهرود و دریاچه سد طالقان یکی از مناطق گردشگری کشور محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *