ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه “شکوه پارس” در چین

وزیر گردشگری از انتقال حدود ۲۱۱ شی تاریخی به چین برای نمایش در موزه “شکوه پارس” پکن خبر داد و گفت: این آثار تا ۶ ماه در این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  هم در حاشیه هیات دولت با اشاره به یکی از مصوبات امروز دولت اعلام کرد که با این مصوبه اجازه خروج ۲۱۱ شی تاریخی مربوط به قبل و بعد از دوره اسلام به چین اخذ شد که این در پیرو تفاهم‌نامه با این کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بر این اساس این اشیاء در نمایشگاه چین با نام «شکوه پارس» به مدت ۶ ماه در پکن به نمایش در خواهد آمد. یکی از اهداف ما معرفی میراث فرهنگی ایران در سطح جهانی است.

ضرغامی سپس درباره گردشگری افزود: آمار گردشگری در ۸ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بعد از نا آرامی‌های سال گذشته خیلی‌ها تصور می‌کردند آمار گردشگری کاهش یابد اما بر خلاف این تصور آمار گردشگری افزایش پیدا کرد.

ضرغامی گفت: نمایشگاه شکوه پارس در دی امسال به مدت ۶ ماه در پکن برگزار می‌شود و  وجود اشیاء تاریخی ما و توضیحاتی که کارشناسان ما در آنجا می‌دهند، می‌تواند نقش بزرگی در اشاعه تمدن و میراث فرهنگی کشور ما باشد. متقابلا هم در نمایشگاهی که بعدا در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی‌ها نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *