س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی همدان با حضور هنرمندانی از ۲۹ استان

مدیر کل گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد:نمایشگاه ملی صنایع دستی و آثار هنری با حضور هنرمندان و فعالان صنایع دستی از ۲۹ استان کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،وی، تعداد کل غرفه‌های نمایشگاه را ۲۴۶ غرفه عنوان کرد و افزود: تعداد ۱۳۰ غرفه از ۲۹ استان‌های کشور، ۹ غرفه شهرها و روستاهای جهانی و ملی، ۹۶ غرفه از کلیه شهرستان‌های استان و تعداد ۴ غرفه از خانه‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی صنایع دستی و ۴ غرفه دستگاه‌ای دولتی در نمایشگاه حضور دارند.

خلجی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۰ غرفه سوغات بومی و غرفه‌های آزاد در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: تعداد کل رشته‌های نمایشگاه ۳۴ رشته است و ۱۲ رشته تولید زنده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مزیت‌های هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات استان همدان می‌توان به حضور پر رنگ شهر و روستاهای جهانی و ملی و همچنین تنوع رشته‌های مختلف صنایع دستی کشور عزیزمان و برگزاری جشنواره اقوام در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به غرفه‌ها بیان کرد: انتخاب سه غرفه برتر نمایشگاه و اهدای لوح غرفه‌های برتر، ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاه و اشتراک‌گذاری گسترده در فضای مجازی، دعوت از کلیه مدیران ادارات دولتی و همکاران برای بازدید از نمایشگاه برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان عنوان کرد: غرفه‌های استان همدان شامل ۹۶ غرفه از همدان، ۶۱ غرفه و ۳۵ غرفه هم از شهرستان‌های ملایر، تویسرکان، بهار و لالجین، نهاوند، اسدآباد، کبودرآهنگ، رزن و درگزین حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *