س٫ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه غذاهای سنتی و محلی در سراوان

مدیرکل اداره گردشگری و میراث فرهنگی سراوان از برگزاری نمایشگاه غذا های محلی در سراوان خبر داد و گفت:این نمایشگاه با حضور بانوان و فعلان این حوزه به منظور معرفی غذا های محلی این ناحیه به مردم کشور و گردشگران برگزار شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حمزه ندرت زهی، ظهر جمعه در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای محلی و صنایع دستی که به همت بانوان در سالن همایش مرکز بهداشت و درمان سراوان برگزار شده بود، در گفتگو با خبرنگاران افزود: احیا و زنده نگه داشتن آداب و رسوم فراموش شده و غذاهای بومی و محلی مناطق، علاوه‌بر حفظ آنها برای نسل‌های آینده موجب معرفی آن منطقه به گردشگران و توسعه گردشگری می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره، علاوه بر عرضه صنایع دستی صنعتگران، غذاهای بومی و محلی این منطقه طبخ و در معرض دید علاقه مندان گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان، ادامه داد: شیوه زندگی جوامع شهری در عصر تکنولوژی بر نوع تغذیه تأثیر گذاشته و از غذاهای سنتی به سوی غذاهای آماده و فست فودها در حال تغییر بوده، این شرایط در حالی است که تغییر این رویه غذایی در کاهش سلامت مردم بسیار تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: غذاهای محلی و سنتی می‌توانند مرهمی بر عوارض و استرس‌های ناشی از زندگی مدرن شهری باشند.

ندرت زهی گفت: در این جشنواره، صنایع دستی شهرستان سراوان از جمله سفال هفت هزار ساله کلپورگان، سوزن دوزی، حصیر بافی و بافت گلیم بلوچی برای بازدید در معرض دید قرار گرفت.

گفتنی است؛ فرهنگ غذا در سیستان و بلوچستان تنوع و گستردگی بی‌نظیری دارد به گونه‌ای که ۳۱ غذای محلی این خطه در فهرست آثار ناملموس کشور قرار گرفته و فرصت مطلوبی را برای معرفی این میراث ناملموس به گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *