پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
ایران جذاب

برگزاری همایش «ایرانِ جذاب» در شهر کراچی پاکستان

دومین همایش «ایرانِ جذاب» جهت افزایش همکاری های دو کشور ایران و پاکستان در حوزه گردشگری در شهر کراچی پاکستان برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، «حسن‌ نوریان» سرکنسول ایران در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان طی گفت‌وگویی با ایرنا اعلام کرد: دومین همایش ایرانِ جذاب به همت سرکنسولگری کشورمان و مشارکت مسوولان و فعالان حوزه گردشگری ایران و پاکستان روز دوشنبه در شهر بندری کراچی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش که دستور کار آن حمایت از صنعت گردشگری و کمک به گسترش تبادل هیات‌های توریستی و ارتباطات مردمی می‌باشد، گام مهمی در تقویت همکاری‌های دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان خواهد بود.

نوریان اظهار داشت: در همایش ایرانِ جذاب «علی اصغر شالبافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و «سید سردار شاه» وزیر ایالتی فرهنگ و گردشگری پاکستان به عنوان مهمانان ویژه حضور خواهند یافت و مسوولان و فعالان گردشگری از ایالت سِند پاکستان و همچنین از تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی شرکت می‌کنند.

وی افزود: برگزاری نشست‌های همتاگزینی با تعدادی از مدیران وابسته به انجمن دفاتر خدمات گردشگری پاکستان موسوم به TAAP، نشست با مدیران کاروان های زیارتی شهرهای مختلف ایالت سند، دیدار با مسوولان ایالتی از جمله وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی جهت مذاکره پیرامون گردشگری سلامت و مدیرکل کشتیرانی و بنادر جهت بررسی امکان راه اندازی خطی مسافری دریایی  از دیگر برنامه‌های رویداد گردشگری ایرانِ جذاب خواهد بود.

سرکنسول ایران در کراچی گفت: جمهوری اسلامی ایران سالانه میزبان هزاران نفر از شهروندان پاکستانی است که برای زیارت اماکن مقدس به ایران و از مسیر کشورمان به عتبات عالیات در عراق سفر می‌کنند در عین حال گسترش تعاملات گردشگری  فراتر از گردشگری مذهبی نیز یک گام اساسی در تقویت ارتباطات مردمی و کمک به معرفی ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های سیاحت، تمدن، فرهنگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون مشترک ایران و پاکستان در حوزه گردشگری تشکیل می شود

بارندگی شدید در پاکستان جان ۵ نفر را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *