پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

برگزاری گردشگری زمستانه در همدان

اداره گردشگری استان همدان قصد دارد پس از ایام فاطمیه برنامه هایی را در قالب گردشگری زمستانه در این استان برگزار کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان از اجرایی شدن طرح‌های گردشگری زمستانه از نیمه دی ماه سال جاری در استان خبر داد.

علی خاکسار در خصوص برگزاری جشنواره‌های زمستانه و گردشگری زمستانی در استان همدان عنوان کرد: پس از ایام فاطمیه در اواسط دی ماه به بعد برنامه‌هایی را در قالب گردشگری زمستانه برای استان همدان در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا طرح‌هایی را در دست بررسی داریم و حتماً آنها را اجرا و پیش خواهیم برد، اضافه کرد: این طرح‌ها در سطح استان همدان در روستاها و شهرها برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پاسخ به اینکه «پس از برگزاری جشنواره آلو در روستای قاضی خانی قرار بود که برنامه‌های دیگری نیز در این قالب و در بحث گردشگری روستایی در همدان اجرایی شود، چرا این امر محقق نشد؟» اظهار کرد: قرار بود تا در روستای سیمین و ابرو بحث گردشگری کشاورزی را در پیش بگیریم اما به سبب عدم همکاری‌های به عمل آمده، این روند دنبال نشد.

خاکسار با تصریح بر اینکه برگزاری این جشنواره از سوی اهالی همین روستاها پیشنهاد شده بود اما در نهایت به سبب عدم همکاری‌ها به نتیجه نرسید، گفت: این جشنواره بسیار می‌توانست در بخش گردشگری کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: از سویی برآن بودیم تا جشنواره کدو را در روستای تفریجان برگزار کنیم اما باوجود برگزاری چندین جلسه با دهیاری این موضوع نیز محقق نشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تصریح کرد: روستاهای بسیاری در استان همدان وجود دارند که قابلیت برگزاری جشنواره را دارند و امیدواریم بتوانیم در این عرصه قدم‌های مناسبی برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *