ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
بلک فرایدر

بلک فرایدی در آنتالیا

بلک فرایدی یا جمعه سیاه عنوان روزی است که در کشورهای اروپایی تمامی کالاها و خدمات با تخفیف ویژه به فروش می رسد. مراکز خرید آنتالیا نیز در این روز تخفیف های ویژه ای را خواهد  داشت که اگر قصد سفر به ترکیه را دارید این روز را از دست ندهید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سفر به ترکیه در زمان بلک فرایدی در آنتالیا لذت همزمان خرید و سفر به یکی از محبوب‌ ترین و زیباترین مقاصد گردشگری دنیا است. همان طور که می ‌دانید «بلک فرایدی» (BlackFriday) یا «جمعه سیاه» روزی است که در جهان تمامی کالاها و اجناس با قیمت ‌های باورنکردنی به فروش می ‌رسند. بلک فرایدی در آنتالیا یکی از بهترین زمان‌ ها برای سفر به ترکیه است. هم زمان با برگزاری بلک فرایدی در شهرهایی مانند «استانبول»، «ازمیر»، «آنکارا»، «وان» و غیره آنتالیا نیز با برگزاری جشنواره و فستیوال‌های خرید و تخفیف‌ های استثنایی به استقبال بلک فرایدی می ‌رود. در این زمان سفر به آنتالیا بسیار محبوب و پرطرفدار می ‌شود پس اگر قصد دارید برای یک خرید خوب و سفری تمام عیار در پاییز امسال به ترکیه سفر کنید، سفر در این زمان را از دست ندهید.

تورهای گردشگری ترکیه در بلک فرایدی از الی گشت - الی گشت

معنی بلک فرایدی چیست؟

معنی بلک فرایدی چیست؟ چند دلیل برای نام گذاری بلک فرایدی وجود دارد. برای مثال دلیل اول نام گذاری این روز، به جنگ داخلی آمریکا و سال ۱۸۶۹ باز می‌ گردد. در خلال این جنگ دو نفر از زمین خواران و ملاکان آمریکا توانستند از فرصت استفاده کرده و بازار طلا را در یک روز آن هم جمعه آخر نوامبر از آن خود کنند. آن‌ ها یک شبه به چنین ثروتی رسیدند به همین دلیل به آن «جمعه سیاه» می‌ گویند. در پی ثروتمند شدن این دو نفر بسیاری از تاجران صنعت طلا ورشکست شدند. بلک فرایدی آنتالیا و ترکیه از همین قصه سرچشمه می گیرد.

شاید تصور کنید جمعه سیاه یک روز تعطیل باشد اما این روز در واقع بهشت خریداران است. در این روز اکثر شرکت ها به کارکنان اجازه می دهند مرخصی گرفته و فروشگاه در اختیار مردم باشند. بلک فرایدی شلوغ ترین روز جهان برای خرید است. این روز در واقع یک سنت دیرینه بوده که در آمریکا پایه گذاری شده است.

دلیل دیگری که به این روز جمعه سیاه می گویند این است که حسابداران ضررها را با خودکار قرمز و سود را با خودکار مشکی می نوشتند، در روز بلک فرایدی که فروشگاه ها و مغازه ها از حالت ضرر یعنی قرمز به سود یعنی رنگ مشکی می رسند نیز دلیل دیگری برای نام گذاری این روز است. جالب است بدانید یکی دیگر از دلایل نام گذاری جمعه سیاه، به نیروهای پلیس تمام جهان باز می‌ گردد. در این روز به دلیل شلوغی بیش از حد خیابان ها و شیفت های کاری سختی که یک ۲۴ ساعت کامل ادامه دارند، به جمعه سیاه معروف است.

معنی بلک فرایدی چیست؟ - الی گشت

بلک فرایدی در آنتالیا چه زمانی برگزار می‌ شود؟

بلک فرایدی در آنتالیا چه زمانی برگزار می‌ شود؟ حالا که با تاریخچه و نام بلک فرایدی آشنا شدید وقت آن رسیده است که بدانیم چه زمانی بلک فرایدی در آنتالیا برگزار می‌ شود. در پاسخ باید گفت، بلک فرایدی از بامداد آخرین جمعه نوامبر هر سال آغاز و تا پایان روز جمعه ادامه دارد. جمعه سیاه در واقع یک روز بعد از روز «عید شکرگزاری» برگزار می شود. جمعه سیاه در آنتالیا امسال در تاریخ ۲۵ نوامبر، ۴ آذر ماه برگزار از ساعت ۱۲ نیمه شب آغاز می شود. اگر بلک فرایدی در سراسر جهان ۱ روز باشد شما با سفر به آنتالیا می توانید بیش از ۲ هفته در این جشنواره شرکت کنید. اما بهترین زمان خرید همان روز جمعه است. پس از پنجشنبه برای یک خرید حسابی در تور آنتالیا آماده باشید.

دانستنی‌ هایی جالب از بلک فرایدی در آنتالیا

بلک فرایدی روز بسیار جالب و دوست داشتنی به خصوص برای فروشندگان و عاشقان پاساژگردی در آنتالیا است. جالب است در مورد بلک فرایدی در آنتالیا بدانید که حتی هتل‌ ها، مراکز بازی، شهربازی ها، رستوران ها و کافه ها و همه چیز شامل تخفیف می شوند. دانستنی‌ هایی جالب از بلک فرایدی در آنتالیا وجود دارد برای مثال شما می توانید با رزرو ۵ شب هتل آنتالیا در زمان بلک فرایدی، ۱ شب هم اقامت رایگان دریافت کنید. یا اگر از برنامه پروازهای داخلی ترکیه اطلاع داشته باشید در روز بلک فرایدی می توانید پروازها را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری کنید.

در روز بلک فرایدی، فروشندگان هم با هم رقابت دارند. به این رقابت «دُر بوستر» (Door Buster) می گویند. این عبارت به معنای «شکستن در» است و به این اشاره دارد که در روز بلک فرایدی هر چه افراد بیشتری پشت درب یک مغازه بزرگ و به خصوص «اوتلت ها» (Outlet) مانند «زارا»، «اچ اند ام»، «ال سی وایکیکی» و دیگر فروشگاه ها صف ببندند احتمال شکستن در مغازه با شروع زمان فروش بلک فرایدی در آنتالیا بیشتر است. این فروشگاه ها گاهی تا ۷۰ درصد تخفیف بلک فرایدی روی اجناس خود می گذارند.

دراین جشنواره، بسیاری از فروشگاه ها کار خود را از ساعت ۴ صبح آغاز می کنند و مردم هم در همان زمان حضور دارند، حتی برخی از آن ها شب را پشت درب فروشگاهی که قصد خرید دارند می مانند تا با شروع زمان جشنواره اولین و بهترین اجناس را خریداری کنند. جالب است بدانید روز بلک فرایدی در آمریکا تاکنون بارها به دلیل ازدحام جمعیت چندین کشته بر جای گذاشته است.

 

دانستنی‌ هایی جالب از بلک فرایدی در آنتالیا - الی گشت

راهنمای خرید بلک فرایدی در آنتالیا

راهنمای خرید بلک فرایدی در آنتالیا به شدت در این روز به شما کمک می کند تا تجربه بهترین خرید از برترین برندها را داشته باشید. هر چند که آنتالیا بیشتر مقصدی تفریحی است تا پاساژگردی اما این فستیوال آنقدر جذاب است که حتما دوست دارید لذت خرید در این شهر ساحلی و خوش آب و هوا را تجربه کنید. اگر قصد سفر و خرید به ترکیه را دارید،  بلک فرایدی بهترین زمان است. در کنار اطلاع از زمان برگزاری این فستیوال، آشنایی با بهترین پاساژهای آنتالیا برای خرید در این زمان نیز حتما به کارتان می آید.

بهترین پاساژها برای جمعه سیاه در آنتالیا

بهترین پاساژها برای خرید بلک فرایدی در آنتالیا کدام ها هستند؟ با وجود تعداد زیادی اوتلت، پاساژ و مرکز خرید در آنتالیا ممکن است برای خرید بلک فرایدی در آنتالیا دچار مشکل شوید. در این قسمت با برخی از بهترین پاساژهای آنتالیا برای خرید در این روز آشنا خواهید شد.

  • مرکز خرید میگروس آنتالیا: مرکز خرید میگروس آنتالیا واقع در بلوار «آتاتورک» و «محله آراپسویو» یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا است که می توانید در جمعه سیاه از بهترین برندهای دنیا مانند «شانل» یا «لوئیس ویتون» با تخفیف های ۸۰ درصدی خرید کنید.
  • اوتلت دیپو آنتالیا : اوتلت دیپو یکی از بهترین مراکز خرید برای پوشاک ارزان قیمت و با کیفیت است. این اوتلت در «محله آلتینوا سینان» قرار دارد و یکی از بهترین گزینه‌ ها برای خرید بلک فرایدی در آنتالیا است.
  • پاساژ اوزدیلک پارک آنتالیا : یکی دیگر از بهترین پاساژهای آنتالیا، «مرکز خرید اوزدیلک پارک» است. این مرکز خرید در «محله فابریکلار» قرار دارد و یکی از معروف‌ ترین و مهم ترین مراکز خرید بلک فرایدی در آنتالیا به شمار می رود. می توانید از این مرکز خرید اجناسی از برند «نایکی» تهیه کنید.
  • مرکز خرید آنتالیا مال: در محله آلتینوا سینان و نزدیک به اوتلت دیپو یک مرکز خرید فوق العاده وجود دارد. این مرکز خرید یک گزینه‌ بسیار خوب است زیرا می توانید خریدی ارزان و مقرون به صرفه داشته باشید.

بهترین پاساژها برای جمعه سیاه در آنتالیا - الی گشت

کلام آخر درباره بلک فرایدی در آنتالیا

برای داشتن بهترین تجربه از خرید و سفر از بلک فرایدی در آنتالیا حتما سفری برنامه ریزی شده داشته باشید. برنامه ریزی سفر به شما کمک می کند تا در طول مدت زمانی که مسافر هستید بهترین استفاده را از زمان خود ببرید. با محله ها و زمان فستیوال ها آشنا شوید، از جشنواره هایی مانند بلک فرایدی که به زودی برگزار می شود باخبر باشید تا همزمان لذت یک سفر چند جانبه را تجربه کنید. شما می توانید با اطلاع از تخفیف های آن سفری بسیار مقرون به صرفه در فرصت پیش رو داشته باشید پس اگر به فکر خرید بلک فرایدی در ترکیه بودید همین امروز اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

انفجارهای متوالی استانبول زنگ خطر گردشگری در ترکیه را به صدا درآورد

معرفی هتل های ارزان قیمت در وان ترکیه

با قوانین رانندگی در ترکیه آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *