د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

به آغوش کشیدن طبیعت در روز درختکاری/تصاویر

هر سال در ۱۵ اسفندماه به‌مناسبت روز درختکاری، درختان زیادی در گوشه‌وکنار ایران و جهان کاشته می‌شود که از لنز دوربین عکاسان حرفه‌ای و آماتور دور نمی‌ماند.

به گزارش توریسم اینترنشنال ؛۱۵ اسفند مصادف با روز درخت‌کاری بهترین زمان برای تشویق مردم به کاشت نهال‌ است. این روز فقط مختص ایران نیست و در کشورهای مختلف دنیا با همین نام در ۶ مارس (۱۵ اسفند) گرامی داشته می‌شود.

زمین از طریق توازن‌های خاصی، تداوم حیات را تضمین می‌کند. این توازن‌ها به‌وسیله چرخه‌های آب، کربن و مواد مغذی به دست می‌آید. عوامل مهمی در حفظ این توازن نقش دارند که یکی از آن‌ها درختان هستند. کاشت حتی یک درخت ده‌ها مزیت به‌همراه دارد. درختان مانند ریه‌های زمین عمل می‌کنند و با حفظ تعادل اکسیژن، امکان تنفس را برای انسان‌ها به وجود می‌آورند. یک درخت بالغ و برگ‌دار به‌تنهایی می‌تواند نیاز روزانه دو تا ۱۰ نفر به اکسیژن را تامین کند. آن‌ها همچنین با جذب دی‌اکسید کربن که یک گاز گلخانه‌ای مهم است، نقش بسزایی در خنک‌ماندن جهان دارند. به همین ترتیب، درختان با ایجاد سایه در منطقه‌ای که کاشته شده‌اند، از انسان‌ها در برابر پرتوهای مستقیم خورشید محافظت می‌کنند.

درختان یک فضای مراقبه طبیعی هستند و احساس خوبی به انسان‌ها می‌دهند. آن‌ها همچنین منبع عالی برای تولید بسیاری از داروها محسوب می‌شوند. با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که درختان به‌عنوان سرمایه‌های طبیعت، ارزش حراست و نگهداری دارند و وظیفه همه مردم است که در این راستا قدم بردارند. در این مقاله گوشه‌ای از سنت درخت‌کاری در ایران و جهان را در قاب تصویر آورده‌ایم تا انگیزه مضاعفی برای همه باشد و کاشت درخت به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شود.

دو نفر در حال کاشت نهال

 

عکس یک نهال کوچک در روز درختکاری

 

مردی در حال کاشت درخت در روز درختکاری

 

چند مرد در حال کاشت نهال در روز درخت کاری

 

کودکان در کنار یک نهال

 

تعداد زیادی درخت برای کاشت در روز درختکاری

 

کاشت نهال در روز درخت کاری

 

چند مرد مشغول کاشت نهال در روز درختکاری

 

یک نهال کوچک در دست یک مرد

 

کاشت نهال

 

کودکی در حال کاشت نهال در روز درختکاری

 

دست های مردی در کنار یک جوانه کوچک

 

دو مرد با روپوش سفید در حال کاشت درخت در روز درختکاری

 

خانواده ای در حال کاشت درخت در روز درختکاری

 

کاشت نهال در روز درخت کاری

 

مادر و کودکی در حال کاشت نهال در روز درختکاری

 

کاشت نهال

بیشتر بخوانید:

تصاویری از پوشش زنان برزیلی در قم

تصاویر منتخب مسابقه عکاس زیر آب ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *