ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

به کارگیری اتوبوس های گردشگری در استان آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی در کنفرانسی گفت: برای جلوگیری از تصادفات و ترافیک در ایام نوروز اتوبوس های ویژه گردشگری را در استان راه‌اندازی و به کار خواهیم گرفت.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: تنظیف و پاک‌سازی شهر‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد در این راستا اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان ناظر طرح «مسیر پاک، ایران سبز» منصوب شده و از همین امروز باید این طرح را اجرایی کند و این طرح تنها مختص ایام نوروز نخواهد بود بلکه باید در طول سال اجرا شود و براساس این طرح تنظیف مسیر جاذبه‌های طبیعی، رودخانه‌های سطح شهر و تالاب‌ها با جدیت انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر و دمیده شدن روحی تازه به تالاب‌ها و رودخانه‌های فصلی استان مسیر دسترسی به تالاب‌های استان باید ساماندهی شده و تیزر‌های تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی آذربایجان غربی تهیه شود تا مسافران با این جاذبه‌ها بیش از پیش آشنا شوند.
رهبردین با تاکید بر بازگشایی چند سد آذربایجان غربی برای بازدید مسافران نوروزی تصریح کرد: تمام موزه‌های استان به‌ویژه موزه طب ارومیه در ایام نوروز باید باز بوده و و پذیرای مسافران باشد و اینگونه نباشد که با تعطیلی دانشگاه این موزه هم تعطیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه اتوبوس‌های گردشگری در شهر‌های بزرگ استان راه‌اندازی شود، گفت: همچنین رودخانه شهرچای ارومیه باید لایروبی شده و برای مراسم سنتی آخرین چهارشنبه سال آماده شود.
وی با تاکید بر ایجاد فضای بصری زیبا در پایانه‌های مرزی استان گفت: جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر پیش از ۲۰ اسفند باید انجام شده و همچنین در طول ایام نوروز اخبار مربوط به هواشناسی به‌صورت مستمر و به‌روز اطلاع‌رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *