ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

بیش از ۶.۵ میلیون مسافر نوروزی وارد گیلان شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت که از ابتدای تعطیلات نوروز سال جاری، بیش از ۶.۵ میلیون مسافر نوروزی وارد این استان شده اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ولی جهانی در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی ۲۵ تا کنون اظهار کرد: طی این مدت یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۸۴ خودرو وارد استان گیلان شده که بیانگر رشد بیش از ۳۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به میزان مسافران ورودی اعم از زمینی و هوایی به استان گیلان افزود: ۶ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۷۰ نفر به گیلان از ۲۵ اسفند سفر کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد بیش از ۳۲.۵ درصدی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین با اشاره به آمار مسافران اقامت کننده در استان نیز بیان کرد: سه میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۴ نَفَر – شب اقامت در طرح نوروزی امسال رقم خورده است که نشان‌دهنده رشد ۱۸۷.۵۴ درصدی است.

جهانی همچنین گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان را با رشد ۳۰.۵۸ درصدی اعلام کرد و گفت: تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل رشد ۲۰۳.۵۹ درصدی را به خود دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ۵۲۲ هزار و ۸۸۳ نفر بازید کننده از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند، افزود: گیلان در این زمینه نیز رشد ۷۰.۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود دیده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *