ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
گردشگران اسرائیلی در ترکیه

بی توجهی گردشگران «اسرائیلی» به هشدارهای تل‌آویو

گردشگران اسرائیلی که در ترکیه حضور دارند نسبت به هشدارهای تل آیو برای خروج از این کشور بی اعتنا بوده اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ منابع خبری و رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که هزاران «اسرائیلیِ» در ترکیه هشدارها و درخواست‌های تل‌آویو مبنی بر ترک فوری استانبول را جدی نمی‌گیرند.

طبق گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت که هزاران «اسرائیلی» در ترکیه به هشدارهای رسمی اهمیتی نمی‌دهند و از لغو پروازهای خود به این کشور خودداری می‌کنند؛ در حالی که رژیم اشغالگر هشدارهای خود را در مورد سفر به استانبول تشدید کرده است.

هشدارهای تل‌آویو دیروز (دوشنبه) به اوج خود رسید و وزیر امور خارجه «یائیر لاپید» از اسرائیلی‌ها خواست که «در اسرع وقت» ترکیه را ترک کرده و به سرزمین‌های اشغالی برگردند.

این درخواست در میان گزارش‌های روزافزون رژیم صهیونیستی مبنی بر «مداخله سریع» سرویس‌های امنیتی اسرائیل اعلام شد؛ تا به گروهی از اسرائیلی‌ها هشدار دهند و از گردشگران بخواهند به هتل‌هایی که در آن اقامت دارند باز نگردند.

لاپید در این باره ادعا کرده است: «به دنبال یک سلسله حملات ایران علیه اسرائیلی‌هایی که برای تعطیلات به استانبول رفته‌اند، از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به استانبول پرواز نکنند و اگر نیاز حیاتی ندارید به ترکیه پرواز نکنید. اگر در حال حاضر در استانبول هستید، در اسرع وقت به اسرائیل بازگردید».

هشدارهای رژیم صهیونیستی در حالی افزایش پیدا می‌کند که به دنبال رسانه‌ای شدن دست داشتن این رژیم در ترور شهید «حسن صیاد خدایی»، مقامات تل‌آویو، از اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون این شهید هراسان هستند. هراسی که باعث شده تا به اتباع‌ خود درباره سفر به کشورهای منطقه هشدار دهند.

شهروندان سرزمین‌های اشغالی اما نسبت به این درخواست تل‌آویو پاسخ مثبتی ندادند؛ آنان پس از بهبود روابط تل‌آویو-آنکارا در ماه‌های اخیر، دیدارهای مقامات ارشد و ارزان بودن هزینه‌های گردشگری در ترکیه، قصد دارند تعطیلات خود را در ترکیه بگذرانند.

بیشتر بخوانید:

یادگیری زبان عبری اولویت تورهای گردشگری در مراکش

جشن ۵۶۹ مین سالگرد فتح استانبول در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *