پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

تاریخ برگزاری جشنواره پنبه توسکا اعلام شد

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان سبز اورشم استرآباد اعلام کرد: جشنواره پنبه امسال در تاریخ ۵ مهرماه در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،برگزاری جشنواره پنبه فرصتی برای بازبینی معضلات و ظرفیت های تولید این محصول مهم در گلستان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان سبز اورشم استرآباد از برگزاری جشنواره در پنجم و ششم مهر خبرداد و افزود: در نخستین روز جشنواره نشست تخصصی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان پنبه برگزار می‌شود که افراد در قالب تجربیات خود، تاریخچه و گذشته پنبه گلستان مطالب مدنظر را روایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در روز دوم برگزاری جشنواره پنبه، برگزاری کارگاه آموزشی صفر تا ۱۰۰ تولید پنبه را به نمایش گذاشته می شود، یادآورشد: برپایی نمایشگاه، اجرای مراسم آیینی و بومی پنبه نظیر غوزه کشی و فروش محصولات تولیدی حاصل دسترنج هنرمندان بومی گلستان از دیگر برنامه های جشنواره پنبه استان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان سبز اورشم استرآباد با بیان اینکه پنبه یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: توسعه کشت پنبه در گلستان ایجاد ثروت و ارزش افزوده می کند.

حسینی ادامه داد: در جشنواره پنبه گلستان نخ ریسی، پارچه بافی، طراحی و دوخت لباس در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، توسعه کشت پنبه و توجه به این محصول استراتژیک، زمینه رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور را فراهم خواهد کردهمچنین پنبه متعلق به همه مردم است و اگر به هر قسمت از زنجیره تولید پنبه توجه شود، همه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

لازم به ذکر است، سطح کشت پنبه در استان گلستان تا اواخر دهه پنجاه ١٨٠ هزار هکتار بوده است که علاوه بر تأمین نیاز داخل، به ٢١ کشور دنیا صادر می‌شد اما بی توجهی به کشت این محصول مهم تولید آن را در این استان به افول برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *