پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

تالاب شادگان فعالیت های گردشگری خود را از سر می گیرد

فعالیت های منطقه گردشگری تالاب بین المللی شادگان پس از دو سال وقفه از سر گرفته می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست فرمانداری شادگان گفت: فعالیت حوزه گردشگری تالاب بین‌المللی شادگان پس از دو سال وقفه، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دو روز در هفته امکان‌پذیر شد.

امید صبری‌پور در نشست ستاد ساماندهی گردشگری شادگان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و تمهیدات اتخاذ شده تالاب بین‌المللی شادگان از این هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود.

وی افزود: ادارات و دستگاه‌های مربوطه در راستای ساماندهی گردشگری، ساماندهی موزه حیات وحش صراخیه و توقفگاه خودرویی صراخیه تلاش کرده و از تمام ظرفیت‌های خود برای جذب بیشتر گردشگر به این تالاب، استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان تالاب بین‌المللی شادگان را از ظرفیت‌های خاص این شهرستان معرفی و خاطرنشان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری تالاب و جذب گردشگر رونق اشتغالزایی منطقه به ویژه روستاییان را به همراه دارد.

صبری‌پور حضور سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در تالاب بین‌المللی شادگان را یادآور شد و اضافه کرد: می‌توان با حفظ محیط زیست، طرح‌های درآمدزا با مشارکت بخش خصوصی توانمند در این تالاب اجرا کرد.

وی تاکید کرد: تالاب شادگان منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری، رونق اشتغال و تفریح مردم است به شرطی که ملاحظات زیست محیطی نیز در نظر گرفته شود.

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه تالاب بین‌المللی شادگان رتبه دوم تالاب‌ها از نظر وسعت را در جهان دارد، گفت: این تالاب در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و از تالاب‌های معروف جهان است.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی در آن فراهم آمده است.

تالاب شادگان همه ساله در فصل پاییز میزبان انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.
تالاب بین‌المللی شادگان از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمن‌شیر و از سمت غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

پایان خبر

2 دیدگاه برای “تالاب شادگان فعالیت های گردشگری خود را از سر می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *