ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

تاکید وزیر بهداشت بر تحکیم روابط با قطر در زمینه گردشگری سلامت

وزیر بهداشت کشور در دیدار با وزیر بهداشت و درمان قطر ضمن اشاره به ظرفیت های بزرگ ایران در زمینه پزشکی بر تحکیم روابط دو کشور در زمینه گردشگری سلامت تاکید کرد.

به گزارش توریسم ‌اینترنشنال، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار با دکتر حنان الکواری، وزیر بهداشت قطر، که در حاشیه همایش بین المللی کیفیت و ایمنی در مراقبت های بهداشت و درمان در دوحه برگزار شد، با اشاره به لزوم همکاری‌ های منطقه‌ ای برای مقابله با بیماری‌ ها، یادآور شد: ما می‌ توانیم به کمک بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه بیماری‌ های واگیر بشتابیم.

وی از آمادگی دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشور قطر در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خبر داد و تاکید کرد: باید ارتباط دانشمندان دو کشور در زمینه کارهای پژوهشی، عملیاتی و میدانی توسعه یابد.

وزیر بهداشت کشورمان ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های سلامت با قطر، افزود: این همکاری‌ ها می‌تواند در زمینه گردشگری سلامت، تبادل استاد و دانشجو، تدابیر بهداشتی و مقابله با بیماری‌ها شکل گرفته و تقویت شود.

خانم حنان الکواری، وزیر بهداشت قطر نیز در این دیدار از آمادگی این کشور برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ ای و مشترک با ایران در حوزه سلامت خبر داد و گفت: تبادل استادان علوم پزشکی بین دو کشور به ارتقای سلامت همگانی و دانش پزشکی می‌انجامد.

وی از دیگر زمینه‌های تقویت روابط دو کشور را تسهیل گردشگری سلامت دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *