د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

تاکید وزیر گردشگری بر لزوم نصب تابلو های گردشگری در سطح استان ها

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در یکی از سخنرانی های خود گفت: در آستانه عید نوروز و افزایش سفر های داخلی، می‌بایست در تمامی شهر های کشور تابلو های راهنمای گردشگری نصب شود.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش «به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان» که با حضور مدیران و معاونان ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، با انتقاد از نبود تابلو‌های معرفی و راهنمای اماکن تاریخی و مراکز گردشگری گفت:اطلاع‌رسانی‌های ما هنوز ضعیف است و در طول یک مسیر، گردشگر گاهی اوقات هیچ تابلویی نمی‌بیند تا او را به اماکن فرهنگی تاریخی راهنمایی کند.

وی افزود:با توافقی که با وزارت راه شده است، قرار شد ۱۰ درصد در جاده‌ها تابلو بزنیم که تصویری از ظرفیت‌های گردشگری، اماکن تاریخی و صنایع‌دستی باشد و شرکت‌های تبلیغاتی نیز تبلیغ و حمایت کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به همراهی ائمه جمعه با سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت:در بسیاری از استان‌ها و شهرها، ائمه جمعه و شخصیت‌های دینی استان با سیاست‌های توسعه گردشگری همراه هستند و ۹۹.۹ درصد آنها با نگاه‌های ما موافق هستند. با این حال وظیفه مدیران کل استانی است که با ائمه جمعه جلسه بگذارند و درباره ماموریت‌ها و اهداف این وزارتخانه با ایشان صحبت کنند.

وی افزود:متاسفانه برخی از مساجد و نمازخانه‌ها در ساعات غیر نماز بسته است. در حالی که این اماکن باید باز باشند، حداقل در اماکن گردشگری و فرهنگی و تاریخی باید نمازخانه‌ها باز باشند.

آقای ضرغامی با اشاره به آخرین جلسه هیئت دولت گفت: وقتی در جلسه دولت درباره مصیبت زباله‌ها در اطراف اماکن گردشگری صحبت کردم، آقای رئیسی دستور اکید داد تا مشکل به همت دستگاه‌های مسئوول حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *