ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

تبدیل گردشگری به صنعت اصلی استان همدان

استاندار همدان گفت:«با وجود پیشرو بودن استان در صنعت و کشاورزی کشور، میتوانیم به واسطه اثار باستانی و میراث فرهنگی غنی استان صنعت گردشگری را به قطب اصلی اقتصاد استان تبدیل کنیم».

به گزارش توریسم اینترنشنال،علیرضا قاسمی‌فرزاد در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با اشاره به اینکه همدان حضوری پررنگ و پرتوان در نمایشگاه امسال دارد، افزود: گردشگری صنعتی مهم است و نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی نشان از پتانسیل بالای همدان در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: استان همدان توانمندی‌های زیادی در این حوزه دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌ها، گردشگری استان رونق یابد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه هگمتانه سندی بر تاریخ تمدن ایران است، تصریح کرد: غارعلصیدر نیز به عنوان تنها غار آبی جهان اثری بی‌نظیر است و می‌توان از این دو جاذبه به عنوان دو بال گردشگری همدان نام برد.

استاندار همدان ادامه داد: با رونق گردشگری زمینه درآمدزایی و اشتغال پایدار فراهم و جلوی مهاجرت گرفته می‌شود همچنین با استفاده از این صنعت می‌توان ثبات اقتصادی در سطح استان و به ویژه روستاها را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به آثار گردشگری استان کمتر توجه شده است، بیان کرد: با توجه بیشتر و تخصیص اعتبار به این حوزه می‌توان استفاده بهتری از این صنعت کرد؛ به عنوان نمونه ۱۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جهمور به ثبت هگمتانه اختصاص داده شد که سرمایه‌گذاری بزرگی است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: همچنین اعتباراتی برای راه دسترسی به غارعلیصدر تخصیص یافته و چهار بانده کردن جاده کمک خوبی در راستای رونق گردشگری استان است، علاوه بر این توسعه زیرساخت‌ها در غار به رونق گردشگری استان کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *