د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

تحلیل CNBC از دلایل سرکشی مسافران در پروازهای هوایی

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در گزارشی از کاهش روند بر هم زدن نظم داخلی هواپیماهای مسافری این کشور توسط «مسافران سرکش» در ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر می دهد.

بر اساس گزارش اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین در هر ماه حدود ۵۰۰ مورد از برهم ریختن نظم هواپیماهای مسافربری توسط مسافران سرکش گزارش شده است.

طبق آمار FAA، این میزان در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده و به حدود ۳۵۰ مورد در ماه رسیده است. با توجه به افزایش تعداد پروازهای مسافری پس از سال ۲۰۲۱ این روند کاهشی امتیاز مثبتی محسوب می شود.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده عنوان کرده است که در سال ۲۰۲۱، از هر چهار بار گزارش اختلال در هواپیما از جانب مسافران هوایی ارائه شده است، ۳ مورد به خاطر مخالفت با پوشیدن ماسک در طول پرواز بوده است.

گفته می شود که اختلالات ناشی از پاندمی کرونا بر میزان استرس در طول پرواز افزوده است و مسافران تمایل ندارند که به خاطر اجبار در پوشیدن ماسک، استقلال شخصی شان زیر سوال برود.

به همین خاطر بوده است که در بیشتر پروازها برنامه ارائه نوشیدنی ها و مواد خوراکی به مسافران به کلی حذف شده است. تا مسافران بهانه ای برای برداشتن ماسک خود نداشته باشند.

تهدید یا مداخله در وظایف خدمه و مهمانداران پرواز می تواند منجر به جریمه، ممنوعیت پرواز، اتهامات جنایی و حتی زندان شود. با این حال اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده عنوان کرده است که از مجموع تمام تخلفاتی که در پروازهای هوایی آمریکا صورت گرفته، تنها ۳۰ درصد مشمول جریمه شده اند . بقیه هنوز رسیدگی نشده اند.

مدیرعامل خطوط هوایی دلتا نیز عنوان کرده است که تاکنون ۱۹۰۰ نفر را به خاطر بر هم زدن نظم داخل هواپیما و سرکشی، ممنوع از سفر با هواپیماهای این شرکت کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *