پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تشکیل ۴۹ میز تخصصی در قالب ۱۳ کمیته ملی گردشگری

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت : میزهای تخصصی  و طرح های کمیته ملی گردشگری آماده ارسال به شورای عالی میراث‌فرهنگی هستند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدمصطفی فاطمی گفت: اهداف وزارتخانه تنوع بخشی به موضوع گردشگری و تجربه‌گرا کردن این حوزه است. در همین راستا برنامه ریزی برای تشکیل ۴۹ میز تخصصی در قالب ۱۳ کمیته ملی در حال انجام است.
وی گفت: این طرح هم‌اکنون تحت عنوان میز‌های استانی نیز در حال اجرا است و در استان‌های گلستان و یزد نیز میز‌های تخصصی گردشگری راه‌اندازی شده است.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با بیان اینکه برای تشکیل میز‌های تخصصی ملل نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم، افزود: این تجربه در کشور‌های مختلف انجام شده و در داخل کشور نیز در وزارت ورزش تحت عنوان کمیته‌های مختلف اجرا شده که موفقیت‌آمیز بوده است.
او در ادامه درباره میز‌های تخصصی گردشگری خوراک توضیح داد: در این حیطه تشکیل چهار میز تخصصی غذا‌های ایرانی، ملل، سردنوش‌ها و گرم‌نوش‌ها همچنین نان و شیرینی برنامه‌ریزی شده است که اعضای میز‌های تخصصی ترکیبی از دو متخصص حوزه گردشگری و یک نفر از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود. هدف اصلی ما به‌عنوان دولت برای تشکیل این میز‌ها حل مسائل و مشکلات است و در نقش حمایت‌گر کنار بخش خصوصی خواهیم بود.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی ساختارسازی، آموزش، برطرف کردن موانع و برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های موضوعی را به‌عنوان اهداف این امر عنوان کرد و افرود: در میز‌های تخصصی نمی‌خواهیم نقش مدیریتی داشته باشیم. مشکلات زیادی وجود دارد که دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن آن‌ها نیست و برای حل آن‌ها به حضور ذی‌نفعان گردشگری نیاز است.

بیشتر بخوانید:

تشکیل میز گردشگری معلولین و سالمندان

انتصاب مریم جلالی به عنوان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *