ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

تعطیلی مراکز گردشگری ساحلی قشم تا اطلاع ثانوی

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی جزیره قشم با اشاره به بارش های شدید و شرایط نامطلوب آب و هوایی از تعطیلی مراکز گردشگری ساحلی خبر داد.

به گزارش توریسماینترنشنال، علی اشتری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا تمام سفرهای تفریحی از اسکله‌های یادشده ممنوع است.

وی ادامه داد: بازگشایی این اسکله های گردشگری، منوط به بهبود شرایط جوی و دریایی خواهد بود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم توضیح داد: گردشگران از تجمع و آمد و شد در این اسکله ها به طوری جدی خوداری کند.

شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره هنگام یکی از جزایر شهرستان قشم است که در فاصله هزار و ۳۸۹ متری جنوب شرقی جزیره قشم، ۵۲ کیلومتری جزیره لارک، ۸۱ کیلومتری بندرعباس و ۷۲ کیلومتری جزیره هرمز واقع شده است.

این جزیره زیبای که دارای جاذبه‌ های گردشگری منحصر به فرد به لحاظ محیط طبیعی و محیط دریایی است و به آکواریوم طبیعی در جنوب کشور مشهور است در کنار دلفین ها، پرندگان آبزی، مرجان های دریایی، لاک پشت های منقار عقابی و جبیرهای زیبا (انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران) زیستگاه سوسمار خاردُم مصری است که در اعماق شن های روان این جزیره زندگی می کند و بیشتر عصرها و شب ها که شن های روی تپه ها خنک تر می شوند به سطح شنزار می آید و البته به ندرت دیده می شود.

شغل بیشتر اهالی این جزیره ماهیگیری است و عده‌ ای هم به‌ عنوان جاشو و ملوان در لنج های ماهیگیری و باری فعالیت می‌ کنند.

اهالی جزیره هنگام همچنین در فصل صید میگو شب ها از سواحل جزیره در زیر نور چراغ «شاه میگو» صید می کنند و بزرگترین و خطرناک ترین صید اهالی جزیره شکار کوسه کر است.

زیارتگاه سید منصور معروف به زیارت سرخ، تاسیسات بندری انگلیسی ها، خانه های متروکه و قدیمی روستای هنگام قدیم، کوه ها و خاک های به رنگ قرمز به نام گَلک که در صنعت سنگ های تزیینی ساختمان و همچنین تهیه مربای که مردم این نواحی به آن سوراخ می گویند کاربرد دارد از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبای خلیج فارس است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *